اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تاکید کرد:

تربیت دینی رویکرد اصلی در تدوین برنامه‌های حوزه جوانان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی بر ضرورت تربیت دینی در تدوین و تنظیم و طراحی برنامه‌های حوزه جوانان به عنوان یک رویکرد اصلی تاکید کرد.

تربیت دینی رویکرد اصلی در تدوین برنامه‌های حوزه جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا خوراکیان ظهر امروز هشت اسفند، روز تربیت اسلامی با اشاره به مراحل رشد و تربیت انسان در ابعاد گوناگون جسمانی، روحانی، مادی و معنوی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بی شک ایران اسلامی که کانون انقلاب جهانی اسلام و جلوه گاه ارزش‌های والای قرآنی است، دارای بهترین فضا برای تربیت انسان‌هاست.

وی با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: نامگذاری هشتم اسفند ماه به نام روز «تربیت اسلامی» گامی موثر در راستای حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه در میان جوانان است چرا که انگیزه‌های انقلابی و اسلامی همراه با تلاش متولیان و فعالان فرهنگی در بستر جامعه در میان نوجوانان و جوانان ریشه‌های عمیق و ماندگار می‌گیرد.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به مبحث تربیت اسلامی در به کمال رساندن انسان و بیان این مطلب که در اسلام راهکارهای دقیق و گسترده‌ای برای تربیت انسان وجود دارد، افزود: انسان در طول زندگی، مراحلی از رشد را می‌پیماید و به تناسب هر مرحله و ویژگی‌های آن، تربیت خاصی را می‌طلبد که به همین سبب در منابع و برنامه‌های تربیتی اسلام به جوانان توجه بسیاری شده و استفاده درست از زمینه‌های فطری، ایمانی و عقلی در تربیت آنان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: در شرایطی که هجمه‌های فرهنگی مخرب از هر طرف جهت به انحراف کشاندن نسل جوان ما با استفاده از ابزارهای مختلف پنهان و آشکار وارد میدان شده است، باید با تأکید بر روش تربیتی اسلام و تربیت همه جانبه شخصیت انسانی، جامعه‏ای براساس برادری و برابری به وجود آورد چرا که اسلام، مبانی تربیتی خود را بر اساس اعتقاد و ایمان به خداوند و عدالت و مساوات استوار کرد.

خوراکیان ادامه داد: اگر انسان از تعلیم و تربیت صحیح و دینی برخوردار باشد و الهی بار آید، می‏تواند جامعه را به سوی کمالات انسانی و الهی سوق داده، افراد جامعه را از نابودی و فرو رفتن در انحرافات اخلاقی و فساد اجتماعی نجات دهد و جامعه‏ای به وجود آورد که الگوی همه انسان‏ها قرار گیرد.

وی در همین ارتباط به تلاش‌های موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: تأسیس و راه‌اندازی شبکه جوانان رضوی با هدف آگاهی بخشی و پاسخگویی به نیازها و سوالات نوجوانان و جوانان درباره مسائل فردی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی از جمله اقدامات این موسسه در راستای تعلیم و تربیت اسلامی و ارائه سنت و سیره رضوی به مخاطبان جوانان است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: از فعالیت‌های این موسسه در زمینه اقدامات آموزشی و تربیتی می‌توان به برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و اردوهای مختلف و همچنین دوره‌های آموزشی و ترویجی با بهره‌گیری از اساتید مجرب و متعهد کشوری ویژه فعالان فرهنگی، مربیان پرورشی و مدیران آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی تولید در عرصه کتاب، نرم افزار و سرگرمی بر اساس ارزش‌ها و باورهای دینی را از دیگر فعالیت‌های این موسسه نام برد و گفت: استفاده از ابزار فرهنگی و هنری می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های تربیتی در زمینه ارزش‌های اسلامی و اعتقادی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/70009/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول