اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پلدختر عنوان کرد

تشکیل نهاد امور تربیتی از برکات نظام جمهوری اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‎های انقلاب در مدارس مهم‎ترین اهداف این نهاد بود که تشکیل نهاد امور تربیتی از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

تشکیل نهاد امور تربیتی از برکات نظام جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، بهمن دیناروند شامگاه امروز در جمع مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش پلدختر گفت: اهداف شکل‎گیری ستاد امور تربیتی در هشتم اسفند سال 1359 در مدارس کشور، حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی، شناخت و پرورش استعدادهای دانش‎آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی و حفظ ارزش‎‎‎‎ها تربیت به معنای پروردن است.

وی با بیان اینکه تمام امور زندگی بشر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با امر تربیت ارتباط دارد، گفت: اگر امیال و کشش‎های درونی بر اثر تربیت صحیح به مسیر درست و اصولی خود هدایت شود، می‎‎توان امید داشت که انسان در صحنه‎های گوناگون مطابق حق و به روش صحیح عمل کند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: اگر اراده او تنها تحت تاثیر امیال و خواهش‎های نفسانی باشد، عملکرد انسان خالی از خطا و اشتباه نیست.

وی مدارس و مربیان را به عنوان سدی در مقابل جنگ نرم دانست و تصریح کرد: مربیان امور تربیتی نقش موثری در پیش‎گیری از آسیب‎هایی که نوجوانان را تهدید می‎کنند، دارند.

دیناروند یکی از اقدامات موثر امور تربیتی مدارس را گنجاندن درس پرورشی دانست و گفت: از طریق درس پرورشی می‎توان مهارت‎های زندگی را به دانش‎آموزان آموزش داد.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر نقش مربیان تربیتی را در تقویت بصیرت دانش‎آموزان مهم دانست و گفت: پرورش و تربیت دانش‎آموزان مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس تعالیم دینی باعث خنثی‎ سازی توطئه‎های دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی می‎شود.

وی با اشاره به ضرورت نهاد امور تربیتی در مدارس، تقدم تزکیه بر تعلیم را مهم‎ترین وظیفه مربیان تربیتی دانست، گفت: زمینه‎های تربیت صحیح و قرآنی دانش‎آموزان را انس با قرآن، برپایی آیین نماز جماعت در مدارس، ارائه روش‎های صحیح تربیتی و برگزاری نشست‎های بصیرت افزایی فراهم می‎کند.

دیناروند با بیان اینکه دشمنان با ابزارهای نوین فرهنگی در جهت تضعیف ارزش‎های اسلامی در جامعه هستند، گفت: استکبار جهانی با راه‎اندازی شبکه‎های ماهواره‎ای مبتذل نهایت تلاش خود را در انحراف نسل جوان به کار گرفته است که مهم‎ترین رسالت امور تربیتی، ارتقای دینی و فرهنگی دانش‎آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر شهیدان رجایی و باهنر را الگویی مناسب برای معلمان و مربیان برای تربیت اسلامی و آموزش نسل‎های آینده و دانش‎آموزان دانست و گفت: معلمان در واقع کار انبیا، اولیا و اوصیا را انجام می‎دهند و فرزندان این نظام به صورت امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و معلمان موظفند براساس موازین شرعی در تعلیم و تربیت اسلامی و امور پرورشی دانش‎آموزان کوشا باشند.

انتهای پیام/2304/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول