اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد

فعالیت ‌3328 ‌مربی پرورشی، مشاور و مربی تربیتی در سیستان و بلوچستان‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۳۲۸ نفر مربی پرورشی، مشاور ، مربی بهداشت، قرآن و امور تربیتی در مراکز سیستان و بلوچستان فعال هستند.

فعالیت ‌3328 ‌مربی پرورشی، مشاور و مربی تربیتی در سیستان و بلوچستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان‌، غلامرضا محمد قاسمی ظهر امروز در دیدار مربیان و معاونان پرورشی با استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از تمام نیروهای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان 3 هزار و 328 نفر در پنج گروه شغلی با عنوان مربی، مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت، قرآن و تربیتی در تمام مدارس درحال فعالیت هستند.

وی افزود: در دولت نهم و دهم معاونت پرورشی در آموزش و پرورش استان احیاء شده که در قالب این احیاء، معاونت پرورشی، تندرستی و تربیت بدنی به دو قسمت تربیت بدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی تقسیم شده‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: کل فضاهای پرورشی و ورزشی ظرف چند سال اخیر بسیار توسعه یافته بطوریکه هم‌اکنون 325 مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی ادامه داد: حاصل این مدارس قرآنی، شناسایی 170 هزار حافظ قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان سیستان و بلوچستان بود.

محمد قاسمی اضافه کرد: هم‌اکنون 712 نمازخانه مستقل، 38 کانون فرهنگی و تربیتی، 4 باب اردوگاه ، 3520 کتابخانه فقط در مقطع ابتدایی و 2644 کتابخانه مستقل در سیستان و بلوچستان دایر شدند.

وی با بیان اینکه 3 باب مجتمع ورزشی نیز در سطح استان فعال است، گفت: 77 سالن ورزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان در سطح سیستان و بلوچستان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: با پیگیری‌های انجام شده مجوز احداث 14 استخر دریافت شده که عملیات احداث 8 مورد از آنها آغاز و بقیه توسط نوسازی مدارس در حال پیگیری قرار دارد.

وی گفت: پس از احیای معاونت پرورشی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به منظور دانش افزایی و توانمند سازی مربیان پژوهشی، راه‌اندازی 55 مدرسه ورزشی تخصصی در 14 رشته ورزشی، اعزام دانش آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور، اعزام روحانیون به مدارس برای تدریس فعالیت‌های مذهبی و اجرای طرح هجرت 3 در تعداد 750 واحد آموزشی از جمله فعالیتهای انجام شده در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ 75004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول