اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

مربی تربیتی باید بتواند حلقه‌های زنجیره تربیت را به هم ارتباط دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: امور تربیتی یک نهاد بسیار مقدس در آموزش و پرورش است و کسی می‌تواند، انسان بسازد که تمام این حلقه‌های زنجیره تربیت را خوب به هم ارتباط دهد.

مربی تربیتی باید بتواند حلقه‌های زنجیره تربیت را به هم ارتباط دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور پیش از ظهر امروز در آیین همایش امور تربیتی در این شهرستان اظهار داشت: مربیان پرورشی، تربیت‌بدنی، بهداشت و ... پرچمداران اصلی تعلیم و تربیت و تهذیب نفس و سنگربانان علم و دانش هستند.

وی با بیان اینکه تربیت کاری دشوار است که باید لطف خداوند شامل شود تا انجام بگیرد، افزود: انسان پیچیدگی خاص خود را دارد، به طوری که این موجود هم می‌تواند، یک موجود بسیار خطرناک و حتی بدتر از حیوانات باشد و هم این قابلیت را دارد که جانشین خداوند در روی زمین شود.

غنچه‌پور تصریح کرد: نحوه این دو نگرش بستگی به این دارد که ما چگونه تربیت کنیم و این استعدادهای انسانی را شکوفا کنیم که این زحمت بر دوش مربیان پرورشی است، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت این موضوع را مطرح کردند و هر یک دیدگاهی دارند.

وی خاطر نشان کرد: در دیدگاه قرآنی تمام ملکات فاضله انسانی را در شخص شکل می‌دهد، این وظیفه امروز شما است که باید چنین انسان‌هایی را تربیت کنید، به همین دلیل خداوند 124 هزار پیامبر برای راهنمایی انسان فرستاده است و همه احکام و دستوراتی که لازمه سیر و تعالی این موجود است از جزئی‌ترین تا مسائل سیاسی، اجتماعی و ...  دستورات لازم را خداوند متعال توسط آنها داده است.

فرماندار جیرفت گفت: تربیت کار بسیار سختی است، حضرت نوح در 950 سال پیامبری و هدایت مردم توانست، 40 انسان را تربیت کند، زیرا تربیت طوری نیست که در یک روز یا یک سال او را جهت دهیم مگر این که لطف خداوند متعال شامل حالمان شود.

غنچه‌پور اذعان داشت: ریشه تربیت به سال‌ها قبل از اینکه زوجین یکدیگر را دیده باشند، برمی‌گردد، بخشی از صفات انسان اکتسابی هستند که به زنجیره‌ای مربوط می‌شوند که وضعیت غذایی، روحی و جسمی سال‌ها قبل در وجود ما باید شکل دهد تا این صفات منتقل شود و از زمان قبل از ازدواج مسئله تربیت نسل آغاز شده است تا به مراحل بعدی زندگی انسان برسد.

وی افزود: هر یک از دوران‌های زندگی شرایط خاص تربیتی خود را دارد و اگر کسی نداند که در هر دوره سنی امیال و استعدادها را چگونه جهت دهد در کارش موفق نیست، کسی می‌تواند،انسان بسازد که تمام این حلقه‌های زنجیره تربیت را خوب به هم ارتباط دهد.

غنچه‌پور اظهار داشت: تربیت چنین انسانی نیاز به کارهای سخت و تهذیب نفس دارد و به همین دلیل هم امور تربیتی یک نهاد بسیار مقدس در آموزش و پرورش است و امروز شاهد نتیجه تلاش‌های مربیان در این عرصه و سرمایه‌های ارزشمند هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به جایگاه این نهاد در تربیت این نهاد مقدس مورد هجمه استکبار و ایادی داخلی آن قرار گرفت و در دوره اصلاحات کرکره این نهاد پایین کشیده شد و گفتند، امور تربیتی نمی‌خواهیم و به مربی پرورشی که با قرآن اخلاق و تهذیب نفس سر و کار دارد نیاز نداریم، بچه‌های ما باید آزاد باشد.

غنچه‌پور ابراز داشت: در این دوره جلساتی را برخلاف اهداف امور تربیتی می‌گذاشتند و دوباره این نهاد مقدس و قلب تپنده آموزش و پرورش به جریان افتاد و امروز هم در همه مؤلفه‌های تربیتی بسیار سرآمد و مهندسی کار می‌کند. مشاوران و مربیان تربیت‌بدنی همه جا با ساز و کار تخصصی کار می‌کنند و مطمئن هستیم، خروجی این زحمات سبب ساختن کشوری شده که به عنوان نماد همه کشورهای جهان امروز مطرح می‌شود.

غنچه‌پور افزود: شما به عنوان یکی از مؤلفه‌های تربیت هستید و سایر مؤلفه‌ها هم باید مشارکت کنند تا فضایی که می‌خواهیم، ایجاد شود، خانواده، اولیای مدرسه، جامعه، متون درسی و همه ابزارها باید موازی با هدفی که مربیان تربیتی تعریف کردند، حرکت کنند تا بتوان، استعدادهایی مانند مهارت، شخصیت، معرفت شهامت، بصیرت و پاکی عفت را در یک انسان متبلور کنیم.

وی بیان داشت: اگر بعضی از اهرم‌ها ضعیف حرکت کند، دامنه کاستی‌ها از آنجا نشأت می‌گیرد، کار شما بر اساس چارچوبی که تعریف شده بسیار رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/80002/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول