اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

آموزش و پرورش گچساران در حوزه تربیتی انقلاب کرده است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری در حوزه پرورشی و فرهنگی گچساران انقلاب ایجاد شده که باید در به آموزش و پرورش این شهرستان دست‌مریزاد گفت.

آموزش و پرورش گچساران در حوزه تربیتی انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان پیش از ظهر امروز در همایش سفیران تربیت اسلامی در این شهرستان که به مناسبت تجلیل از مربیان و پیشکسوتان امور تربیتی برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی به مربیان پرورشی اظهار کرد: تربیت در اسلام بسیار حیاتی بوده و رسالت تمام انبیای الهی برای تربیت انسان‌ها بوده است.

انبیای الهی برای تربیت انسان‌ها آمدند

وی بیان کرد: انبیای الهی برای تربیت انسان‌ها به سوی خداشناسی آمدند و به دنبال این بودند که انسان‌ها را از بت‌پرستی دور کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) در خصوص تربیت خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که تمام عبادات و ادعیه‌ها برای انسان وسیله محسوب می‌شوند و باید بالقوه‌های انسان به فعل تبدیل شوند.

شجاعیان با تأکید بر این‌که باید استعدادهای بالقوه انسان به فعل تبدیل شود، یادآور شد: سگی که به همراه اصحاب کهف بود به دلیل اینکه درست تربیت شد محبوبیت زیادی به دست آورد.

وی تصریح کرد: تربیت گاهی آن قدر تأثیرگزار بوده که در قالب آن امثالی چون حر شکل می‌گیرد و حر به عنوان اولین شهید در رکاب امام حسین (ع) قلمداد می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حضرت امام حسین (ع) در کربلا انسان تربیت می کرد، عنوان داشت: در حادثه کربلا شمر چون تربیت نشده بود، دست به شهادت امام حسین (ع) زد.

شجاعیان تأکید کرد: ما اگر بخواهیم انسان‌ها را به شکلی صحیح و سالم تربیت کنیم، راهی جز اصلاح مواردی در زمینه‌های مختلف نداریم.

وجود رهبری برای ایران غنیمتی بزرگ است

وی تربیت را تأثیرگزاری بر عملکرد و رفتار دیگران دانست و گفت: اصلاح ارتباط میان انسان با خداوند و احیای حس خداخواهی، عبودیت و بندگی اولین مورد در راستای اصلاحات است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد دومین راه را اصلاح ارتباط انسان با خودش عنوان کرد و افزود: اصلاح ارتباط انسان با جامعه سومین مورد از اصلاحات باید باشد و ما اگر می‌خواهیم جامعه‌ای ایده‌آل داشته باشیم باید دیگران را از خداوند بترسانیم و با دیگران ارتباط خوبی داشته باشیم.

شجاعیان اصلاح ارتباط انسان با طبیعت و تاریخ را موارد چهارم و پنجم از اصلاحات ذکر کرد و افزود: در زمینه تاریخ بازگو کردن داستان‌های قرآنی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه کرد.

وی آشنایی دانش‌آموزان با ولایت را ضروری دانست و بیان داشت: امروزه رهبری داریم که آگاه به زمان و مسائل روز هستند و وجود ایشان برای جهان اسلام غنیمتی بزرگ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وضعیت حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش گچساران اشاره کرد و افزود: در سال جاری در حوزه پرورشی و فرهنگی گچساران انقلاب ایجاد شده و باید در همین زمینه به آموزش و پرورش این شهرستان تبریک گفت.

به گزارش فارس، هر ساله از 8 اسفند تا 14 اسفندماه به نام هفته تربیت اسلامی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ 82010/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول