اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان مطرح کرد

ارتباط عاطفی با پدر پشتوانه‌ای برای حضور اجتماعی دختران

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: ارتباط عاطفی پدر با دختر موجب می‌شود تا دل دختر از نگاه‌های آلوده جامعه نلرزد.

ارتباط عاطفی با پدر پشتوانه‌ای برای حضور اجتماعی دختران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مینو اصلانی پیش از ظهر امروز در جشنواره ملی شعر و ادب زنان تاریخ‌ساز با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: پای نهادن در این مسیر موجب سعادت دنیا و آخرت و تعالی بخش زندگی انسان است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: همسر فرعون نمونه بارز شهیده‌ای از استقامت، ایستادگی و باور قلبی است که قابل قیاس با روشنفکران امروزی نیست، زیرا هم‌رنگ جماعت نشد و شکوه کاخ تاثیری در زندگی مجاهدانه و ولایت‌پذیری وی نگذاشت.

اصلانی قرارگیری حق و باطل در کنار هم را بهانه‌ای برای آزمایش حق‌مداران دانست و بیان کرد: هنگامی‌ که دختر فرعون متوجه خداپرست بودن زن آرایشگر شد با انتقال موضوع به پدرش زمینه را برای نابودی این زن در کوره آتش‌سوزی فراهم آورد.

وی افزود: مقاومت این زن در پرستش خدای یکتا موجبات سوزاندن فرزندانش در کوره گداخته شده را فراهم کرد و زمانی نوبت به فرزند خردسالش رسید، دچار تزلزل شد که به اذن خداوند کودک به سخن آمد و از حق بودن این راه خبر داد که استقامت وی موجب ایمان آوردن افراد بسیاری در آن سرزمین شد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه ولایت‌مداری شهدا آن‌ها را شاخص می‌کند، بیان کرد: خون یک شهید رشد حرکت‌های انقلابی را در بردارد و شهید ناهید فاتحی‌کرجو به خاطر حفظ حرمت ولایت تن به شکنجه و زنده به‌گوری داد.

اصلانی خاطر نشان کرد: تحمل سختی‌های راه اسلام سعادت بیشتری برای فرد به ‌دنبال دارد و افراد با انتخاب مسیر خود را از پیش تربیت و آماده خطرات راه می‌کنند.

وی شهدای زن را مظهر مظلومیت و حقانیت حرکت‌های اسلامی دانست و گفت: در واقعه عاشورا حضرت اباعبدالله (ع) با آوردن خانواده خود ثابت کرد که به دعوت مردم و برای ادای تکلیف الهی آمده و گرنه با ساز و کار و تجهیزات جنگ وارد کربلا می‌شد.

اصلانی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی زنان برای تامین آزادی و استقلال کشور و انجام تکلیف نقش بسزایی در پیروزی داشتند و امروز حضور آن‌ها نشان از حرکت عمیق فرهنگی است که به کشورهای اسلامی جرأت و نجابت بخشیده است.

وی افزود: غرب با فروپاشی نظام خانواده و تضعیف جایگاه زن وی را در حد استفاده ابزاری قرار داده و امروز در قلب آمریکا گروه‌های غیر دولتی مجبور به برگزاری جلسات متعددی پیرامون شأن مادر و احیا این جایگاه شدند و گروه‌های خویشتن‌دار با بستن عهد و پیمان در کلیساها قسم می‌خورند تا قبل از ازدواج رسمی هیچ ارتباط نامشروعی را برقرار نکنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: اقدام‌های شورانگیز علیه استبداد و ظالمان و حرکت‌هایی که با دریافت پیام انقلاب اسلامی به سمت احیای شخصیت زن می‌روند از رسالت زنان در صحنه‌های اجتماعی و خانوداگی حکم می‌کند.

وی بابیان اینکه باید همواره حافظ خون هزاران شهید و پشتوانه مقام ولایت باشیم، بیان کرد: اگر در ثابت بودن این مسیر هوشیاری به خرج ندهیم، طبق وعده قرآن کریم خداوند عده‌ای را جایگزین خلق می‌کند تا شکرگزار این نعمت‌ها باشند.

اصلانی خاطر نشان کرد: از وظایف اصلی زنان در نقش همسرداری، مادری و اجتماعی نباید غافل شد و زن باید با انجام برنامه‌های راهبردی خانواده را در مسیر الهی قرار دهد، زیرا امروز هم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهاد وجود دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: ارتباط عاطفی پدر با دختر نوعی پشتوانه است که در محیط اجتماعی موجب می‌شود تا دل دختر از نگاه‌های آلوده نلرزد و توانایی مقابله با افراد را داشته باشد.

انتهای پیام/80028/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول