اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس:

سیر و سیاحت اثرات تربیتی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سیر و سیاحت اثرات تربیتی بسیاری دارد.

سیر و سیاحت اثرات تربیتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در جمع کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و اعضای اتحادیه مهمان‌پذیران این استان اظهار داشت: سیر در زمین و نظر انداختن به تاریخ گذشتگان موجب ساخته شدن انسان می‌شود.

وی افزود: همان‌گونه که قرآن کریم فرموده است «سیر و فی‌الارض»، از دیدگاه قرآن یکی از راه‌های تربیت بشر همین سیر در زمین است.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به سومین حرم اهل بیت (ع) بودن شیراز اضافه کرد: استان فارس و شهر شیراز در طول دوران‌های مختلف تاریخ همواره مامن خاندان عصمت و طهارت بوده و این نشان از سابقه این استان در مسائل دینی است و امامزادگان نخستین نماد شیراز و فارس هستند.

وی از زحمات مهمان‌پذیر‌داران و هتلداران این استان تشکر و خاطرنشان کرد: صنعت هتل‌داری امروزه به صنعتی مدرن در کشور تبدیل شده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: جامعه هتلداران و مهمان‌پذیران، پیشانی شهر و استان هستند و باید نماد تمام زیبایی‌های شیراز و استان فارس باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه هتلداران و مهمانپذیر‌داران فارس فعال باشند و استان و شهرمان را به خوبی به تمام ایران و جهان معرفی کنند باید مسئولان برای رفع مشکلات آنان بکوشند.

به گفته وی، هتلداران و مهمان‌پذیرداران باید با ارائه چهره‌ای زیبا و مناسب از شهر مقدس شیراز و استان فارس و معرفی مناسب ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و گردشگری این شهر و استان شرایط را برای جذب گردشگر مهیا کنند.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش به اجاره دادن منازل مبله در شیراز اشاره کرد و بیان کرد: منازل مبله به جامعه هتلداری ضربه می‌زند و مسئولان باید برای جمع کردن این موضوع با جدیت تمام برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس، ابراز داشت: دوران جنگ تحمیلی با تمام سختی‌ها و فشارها پایان یافت و خود آن مشکلات باعث پیشرفت‌های فراوانی در جامعه شد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در طول انقلاب اسلامی فشارها و مشکلات مختلف را پشت سر گذاشتیم، به برکت وجود امام زمان (عج) و عنایات الهی مشکلات کنونی جامعه برطرف می‌شود.

در ابتدای این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از وضعیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای این استان و نحوه ارائه خدمات آنها گزارشی ارائه داد و نماینده اتحادیه هتلداران و مهمانپذیر‌داران این فارس نیز به طرح مشکلات و خواسته‌های صنف مطبوع خود پرداخت.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول