اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

نباید از تربیت اسلامی دانش‌آموزان غفلت شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: سزاوار نیست از تربیت اسلامی دانش‌آموزان غفلت شود بلکه باید در این راستا برنامه‌ریزی کرد.

نباید از تربیت اسلامی دانش‌آموزان غفلت شود

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل جدید نقش شایان توجهی دارد که جایگاه معاونت پرورشی در این زمینه بارزتر از سابق است که باید به آن پرداخته شود.

وی بر لزوم رشد هماهنگ اخلاق و صنعت تاکید کرد و افزود: اگر علم و دانش بدون تربیت و پرورش در جامعه توسعه پیدا کند و فرهنگ مورد نیاز با همه علوم در جامعه و بین مردم نهادینه نشود در زمینه‌های مختلف با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می‌شویم بنابراین لازم است معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش در این راستا گام‌های بلندی برداشته و برای رشد متوازن فرهنگ و علم کمک‌رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه معلمان رسالت انبیا را بر عهده گرفته‌اند، افزود: در جهان اسلام هیچ شغلی به اندازه معلمی از جایگاه و  منزلت والا برخوردار نیست بنابراین معلمان و مدرسان دانشگاه باید در ارتباط با تربیت نسل جدید احساس مسئولیت بیشتری کنند از طرف دیگر معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش در این راستا باید وارد عمل شده و برای ارتقای احساس مسئولیت معلمان و مربیان گام برداشته و طرح‌هایی را به مرحله اجرا برسانند.

مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز اخلاق اسلامی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: دشمنان دین مبین اسلام برای کمرنگ شدن آموزه‌های دینی و تعالیم الهی در جوامع اسلامی تلاش می‌کنند پس باید از طریق اجرای موفق طرح‌های فرهنگی و اجتماعی برای مأنوس شدن جوانان با دین مبین اسلام گام بردارند.

قهرمانی بر لزوم فراهم کردن بسترهای ازدواج آسان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان حوزه‌های فرهنگی و آموزشی همچنین والدین باید در این زمینه گام برداشته و جوانان را به سوی ازدواج ساده و بی‌تکلف سوق دهند تا از طریق تشکیل خانواده و پذیرفتن مسئولیت در مسیر زندگی سالم و عاری از گناه قدم بردارند.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول