اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازنشسته پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

وجود نهاد مقدس تربیتی و پرورشی ضرورت است

خبرگزاری فارس: معاون بازنشسته پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بر ضرورت وجود نهاد مقدس امور تربیتی و پرورشی هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

وجود نهاد مقدس تربیتی و پرورشی ضرورت است

حیدرعلی یعقوبی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بدون شک امروز مهم‌ترین مطالبه نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان‌های مومن با اخلاق و خردمند است که این مهم باید در امر معاونت پرورشی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای مواجه با چالش‌های تربیتی اخلاقی در دنیای معاصر نیاز به راهکارهای موثر و کارآمدی داریم که چنین راهکارهایی در فلسفه تربیتی، بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی پیدا خواهد شد.

معاون بازنشسته پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: تربیت انسان کامل امر بسیار مهم و ضروری است و معاونت پرورشی در آموزش و پرورش رسالت سنگینی در کنار دیگر معاونت‌ها برای تحقق این موضوع مهم دارد.

تاسیس نهاد پرورشی برای تربیت انسان‌های کامل در آموزش و پرورش بود

یعقو‌بی‌فر ادامه داد: از بدو انقلاب و پس از تاسیس نهاد مقدس معاونت پرورشی به دست با کفایت شهیدان رجایی و باهنر تربیت انسان‌های کامل در آموزش و پرورش پیگیری شد و تا به حال مورد عنایت و پیگیری مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در ضرورت نهاد مقدس امور تربیتی هیچ شک و شبهه‌ای نیست، خاطر نشان ساخت: جهت‌ گیری‌های معاونت پرورشی باید بر مبنای دین مبین اسلام و براساس نظام اسلامی باشد و اگر غیر از این روش بخواهد به صورت سلیقه‌ای و گروهی کار خود را دنبال کند راه به جایی نخواهد برد و همین جهت‌گیری‌های گروهی و جناحی به بزرگ‌ترین چالش‌ پرورشی تبدیل خواهد شد.

معاون بازنشسته پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان ساخت: بدون شک اگر افراد بر اساس مبنای تعریف شده برای معاونت پرورشی و همچنین بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند، همیشه پویندگی و شادابی خاص خود را حفظ خواهند کرد.

اصل فلسفه تربیت اسلام تربیت انسان کامل است

یعقوبی‌فر با بیان اینکه منابع انسانی مورد نیاز این معاونت همواره مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: در تامین منابع انسانی مورد نیاز این معاونت باید نیروهای کارآمد، با نشاط و متدین و انقلابی را جذب این نهاد مقدس کنیم که با تمامی موضوعات و مشکلات روز آشنا بوده، مسلط به مباحث دینی و تربیتی و اخلاقی باشند و اخلاق اسلامی را نیز رعایت کنند تا بتوانند دانش‌آموزان خود را تربیت دینی کنند و پاسخ‌های جدی و قانع کننده‌ای را به آنها ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث پرورشی به دنبال تربیت انسان کامل است، گفت: اگر برای چالش‌های پیش‌روی دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه و پاسخ‌های مناسبی داشته باشیم، قطعا مشکلات آنان تا حدود قابل توجهی برطرف خواهد شد، اصل فلسفه تربیت اسلام هم این موضوع را مورد دقت و توجه قرار داده است.

بحران‌های هویت و دغدغه‌های معنویت جوانان ناشی از نبود پاسخ‌ برای آنهاست

معاون بازنشسته پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه بحران‌های هویت و دغدغه‌های معنویت جوانان ناشی از نبود پاسخ‌ مناسب برای آنهاست، افزود: معاونت پرورش از بدو انقلاب تا به امروز به دنبال ارائه پاسخ‌های دقیق دینی و تربیتی بوده است تا این مشکلات منجر به خشونت‌های فردی و اجتماعی نشوند، تبیین مبانی هستی‌شناختی توسط مربیان می‌تواند تمامی این مشکلات را برطرف کند.

یعقوبی‌فر ادامه داد: قطعا اگر همه افرادی که در حوزه پرورش فعالیت می‌کنند، برای رضای خداوند کار کنند، موفقیت‌ها بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود و هر قدر برای عملکرد، برنامه‌های مناسب طراحی شود و شناخت نیازهای اساسی و روز دانش‌آموزان را داشته باشیم، قطعا مؤثرتر عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه معاونت پرورشی در زمان تصدی خود اظهار داشت: سازماندهی مجدد نیروهای پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و توزیع کتاب بین دانش‌آموزان، برگزاری اردوهای تربیتی علمی- سیاحتی با توجه به فعال کردن اردوگاه‌‌های شهرستان خمین و شازند،‌ برگزاری مسابقات ورزشی اعم از شهرستان، استانی و کشوری،‌ اعزام دانش‌آموزان منتخب استانی به حج عمره دانش‌آموزی، تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت برای مربیان با توجه به محتوای برنامه‌ها، برگزاری همایش‌های استانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، قرآنی و... بخشی از برنامه‌های اجرا شده در آن زمان بوده است.

انتهای پیام/87002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول