اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های تکواندوی باشگاه‌های کشور

تکواندوکاران قزوینی خوش درخشیدند

خبرگزاری فارس: تکواندوکاران تیم هیئت تکواندوی قزوین در جریان رقابت‌های لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور مقابل رقیبان درخشش قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشتند.

تکواندوکاران قزوینی خوش درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در هفته نهم و دهم رقابت‌های لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور جام نقش جهان تکواندوکاران تیم هیئت تکواندوی قزوین مقابل تیم‌های هیئت تکواندوی هرمزگان و شرکت پالایش نفت آبادان به برتری دست یافتند.

در این رقابت‌ها تیم هیئت تکواندوی قزوین در دیدار نخست خود با نتیجه مقتدرانه هشت بر صفر از سد تیم هیئت تکواندوی هرمزگان عبور کردند و در بازی دوم خود نیز با نتیجه شش بر دو تیم شرکت پالایش نفت آبادان را مغلوب کردند.

عملکرد تکواندوکاران تیم هیئت تکواندوی قزوین در هفته‌های نهم و دهم مسابقات لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور از آن جا جالب بود که تکواندوکاران قزوینی دو پیروزی مقتدرانه را مقابل رقیبان کسب کردند تا به نوعی خود را از جمع تیم‌های پایین جدولی جدا کنند.

تیم هیئت تکواندوی قزوین با این نتایج 19 امتیازی شد تا در فاصله یک هفته پایانی رقابت‌‌های لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور جام نقش جهان جایگاه خود را در رده هفتم جدول رده‌بندی تثبیت کند تا از سقوط به مسابقات دسته پایین‌تر جلوگیری کند.

تیم هیئت تکواندوی بانوان قزوین که عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته رقابت‌های لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور جام نقش جهان را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است گرچه در فصل جاری باید در رقابت‌های لیگ برتر شرکت می‌کرد، اما با تصمیم مسئولان استانی بنا شد این تیم هزینه‌های حضور در این رقابت‌ها را دوباره در لیگ دسته اول به کار بگیرد تا سرمایه‌ها و بازیکنان بومی بتوانند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند و خودی نشان دهند.

گرچه این تصمیم مسئولان هیئت کاراته استان قزوین در آن مقطع زمانی درست و به جا بود اما با روندی که تکواندوکاران این استان در لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور جام نقش جهان از خود به جا گذاشتند عملا ثابت شد که انگاری برنامه خاصی پشت این تصمیم نبوده است.

به هر حال حضور در جمع تیم‌های پایین جدول در هفته‌های اخیر و افتادن در مسیر خطر سقوط به نوعی و استفاده از بیش از پنج بازیکن غیربومی در ترکیب تیم هیئت تکواندوی قزوین عملا اثبات کرد که شاید هزینه‌ها و سرمایه‌هایی که مسئولان تکواندوی استان قزوین از آن سخن می‌گفتند در این رشته ورزشی و برای این تیم اجرا و عملی نشده است.

گرچه مرتضی جنت‌آبادی سرمربی تیم هیئت تکواندوی قزوین دلیل استفاده از بازیکنان غیربومی تیمش را نداشتن ورزشکار مناسب در وزن‌های ششم، هفتم و هشتم عنوان کرد و اشاره داشت که بنا بر همین امر بوده که مسئولان تکواندوی این استان مجبور شده‌اند برای ادامه کار از بازیکنان غیربومی استفاده کنند اما چیزی که ایجاد سؤال می‌کند این است که اگر مسئولان هیئت تکواندوی استان قزوین در راستای عملی کردن تصمیم خود بوده‌اند چرا بازیکنان هر چند ضعیف بومی را در وزن‌های مورد نظر به کار نگرفته‌اند.

به هر حال اگر قرار باشد به فکر پشتوانه‌سازی باشیم و آینده تکواندوی قزوین را در همه وزن‌های پیش روی این رشته ورزشی در سطح این استان به بالاترین سطح ممکن رساند باید از این فضا و موقعیت به دست آمده به نحو بهتری استفاده شود تا در رقابت‌های فصل آینده با ترکیبی کامل از جوانان بومی و با انگیزه استان قزوین در رقابت‌های لیگ دسته اول تکواندوی باشگاه‌های کشور جام نقش جهان استفاده شود.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول