اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان خبر داد

افزایش آمار پرونده جرائم اقتصادی و سرقت‌های خرد اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار پرونده های اقتصادی و سرقت‌های خرد به محاکم قضائی رشد داشته است.

افزایش آمار پرونده جرائم اقتصادی و سرقت‌های خرد اصفهان

علیرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی شهر با اشاره به نقش شرایط اقتصادی در کاهش و یا افزایش جرائم مختلف در جامعه اظهار کرد: متأسفانه آمار پرونده‌های سرقت‌های خرد در رده پرونده اول دادگستری استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط سخت اقتصادی در افزایش جرائم مختلف اثرگذار است، گفت: وقتی که بیکاری در جامعه رواج داشته باشد افراد بیکار و مجرم به دنبال سرقت می‌روند.

انصاری تصریح کرد: با اقداماتی که معاونت پیشگیری از جرم در قوه قضائیه استان پیگیری کرده است، تلاش شده تا قبل وقوع جرم و یا تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی، پیشگیری‌های لازم از طریق مسئولین ذی‌ربط انجام شود.

وی بیان داشت: طبق آمار به طور متوسط، سالانه 7 درصد به مجموع آمار پرونده های قضائی استان اضافه شد، اما در ده ماه گذشته به سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان افزود: کاهش رشد آمار پرونده های وارد به محاکم قضائی، حاصل زحمات اعضای شورای حل اختلاف و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان و برخورد قاطعانه با مجرمین و اخلال گران نظم جامعه بوده است.

وی بیان کرد: در استان و در برخورد با جرائم خاص طبق آمار جرائم خشن مانند حمله های مسلحانه کاهش یافته و طبق نظرسنجی نیروی انتظامی از مردم، احساس امنیت در جامعه بالا رفته است.

وی افزود: این نتیجه حاصل زحمات نیروی های انتظامی و امنیتی و مراجع قضائی استان در برخورد با متخلفین بوده است.

انصاری گفت: برای کاهش رشد پرونده‌ها راهکارهای زیادی در بیش گرفته شده و مهم‌ترین برنامه برای سال آینده، کاهش رشد و حجم ورود پرونده‌ها به دادگستری استان است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود پرونده های جدید اندیشیده شده است.

انصاری تاکید کرد: از جمله برنامه‌های دیگر بالا بردن نظارت بر آرا صادر محاکم قضائی است تا در مرحله بدوی صدور رای، مورد موافقت طرفین قرار گیرد و از اعتراض و ورود پرونده‌های جدید به محاکم قضائی تجدید نظر جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر کیفیت  آراء صادر محاکم قضائی بالا رود؛ کمتر شاهد اعتراض افراد می‌شویم.

انتهای پیام/2301/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول