اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی:

سالنامه آماری سال 1390 منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: سالنامه آماری سال 1390 خراسان‌رضوی توسط دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی منتشر شد.

سالنامه آماری سال 1390 منتشر شد

هادی ذاکری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از مشهد اظهار کرد: آمار در کشورهای مختلف با شیوه‌های گوناگونی تهیه و تولید می‌شود و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، محققان و پژوهشگران و مراکزی که به طور مستقیم وظیفه جمع‌آوری آمار را بر عهده دارند، آمار مورد نیاز خود را به روش‌هایی مانند سرشماری، نمونه‌گیری یا ثبتی تولید می‌کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی را می‌توان مهمترین منبع تولیدکننده آمار هر کشور به شیوه ثبتی دانست، ادامه داد: با مطالعه و شناخت نیازهای آماری برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با توجه به جایگاه خاص آن در برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای، می‌توان آمارها و اطلاعات هر کشور را به دست آورد.

ذاکری بیان کرد: دفتر آمار و اطلاعات خراسان‌رضوی بر اساس الگویی واحد و همسو با مرکز آمار ایران و سایر استان‌های کشور هر سال اقدام به تهیه و انتشار سالنامه آماری خراسان‌رضوی می‌کند که منابع این نشریه شامل نتایج سرشماری‌ها، آمارگیری‌های نمونه‌ای اجرا شده توسط مرکز آمار ایران، آمارهای ثبتی تولید شده در دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه اجرای برخی آمارگیری‌ها و سرشماری‌ها با فاصله زمانی منظم صورت نمی‌گیرد برخی از اطلاعات آماری مندرج در سالنامه، هر ساله و به طور مستمر در دسترس نیست که در همین راستا به استفاده‌کنندگان سالنامه توصیه می‌شود برای بهره‌گیری از اطلاعات موجود در هر فصل، مقدمه نشریه را مورد مطالعه قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: مقدمه هر فصل نکات مهمی از کاربردهای آماری آن فصل را دارد که شامل تعاریف و مفاهیم به کار رفته در آمارها، پوشش موضوعی اقلام آماری و در دسترس نبودن برخی از اطلاعات با نبود درج آن آگاهی است.

ذاکری تاکید کرد: زمینه مناسب برای بررسی دقیق‌تر فعالیت‌های آماری خراسان‌رضوی تنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دیگر سازمان‌های ذیربط در استان ایجاد می‌شود که امیدواریم با برخورداری به‌هنگام از همکاری صاحب‌‌نظران زمینه ارتقاء کمی و کیفی سالنامه آماری را در آینده فراهم کنیم.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: سالنامه آماری خراسان‌رضوی بر روی پورتال دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی به نشانی http://amar.khorasan.ir قابل دسترسی برای همگان است.

وی بیان کرد: سالنامه آماری سال 90 خراسان‌رضوی در 22 فصل حاوی آخرین اطلاعات آماری موجود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور رفع نیازهای آماری تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سایر متقاضیان توسط دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی تهیه و بر روی پورتال این دفتر قابل مشاهده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: نسخه الکترونیکی نشریه فوق که با مشارکت مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی تهیه و منتشر می‌شود از سال 1384 تاکنون از طریق این پورتال قابل دسترسی است.

انتهای پیام/70018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول