اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان یزد خبر داد:

آمار گونه‌های جانوری و گیاهی یزد در فهرست سرخ کاهش 50 درصدی می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه جمعیت و زیستگاه‌های جانوران وحشی استان یزد دارای شرایط پایدار و پویایی است، گفت: به زودی آمار گونه‌های جانوری و گیاهی که اکنون در فهرست سرخ قرار دارند، کاهش می‌یابد.

آمار گونه‌های جانوری و گیاهی یزد در فهرست سرخ کاهش 50 درصدی می‌یابد

سیدحسین سادات موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بهره‌برداری از گونه‌های حیات وحش بر اساس میزان ظرفیت قابل برداشت صورت خواهد گرفت به نحوی که افزایش جمعیت گونه‌ها متناسب با ظرفیت برد طبیعی زیستگاه آنها باشد.

* وجود 4 مرکز تکثیر و احیا گونه‌های نادر حیات وحش در استان یزد

وی با اشاره به مراکز احیا و تکثیر جانواران نادر در استان یزد افزود: در حال حاضر چهار مرکز احیا گونه‌های در معرض تهدید شامل مرکز تکثیر و پرورش گورخر آسیایی سایت گوراب واقع در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز، سایت تکثیر و پرورش گورخر پنج انگشت واقع در شهرستان ابرکوه، مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی واقع در منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی و سایت آبنار تکثیر و پرورش جبیر پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس در استان اجرا شده است.

موسوی بیان کرد: کلیه گونه‌های جانوری موجود در فهرست سرخ و زیستگاه‌های آنها تحت مدیریت قرار خواهند گرفت و تعداد گونه‌های در فهرست سرخ به میزان 50 درصد کاهش خواهد یافت.

* جایگاه حیات وحش استان یزد در کشور

مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به وجود کلکسیونی از جانوران و گیاهان نادر در استان یزد یادآور شد: گونه‌هایی نظیر یوزپلنگ آسیایی، جبیر، آهو، کل و بز، پلنگ، قوچ و میش، کاراکال، شاه روباه و نیز گورخر ایرانی و گوزن زرد ایرانی و نیز پرندگانی شامل هوبره، زاغ بور، کبک ، تیهو، بالابان، باقرقره، شکم سیاه، باقرقره گندمی و... در زیستگاه‌های استان یزد زیست می‌کنند که از اهمیت خاصی برخوردارند.

* حیات وحش و طبیعت یزد در انتظار گردشگران نوروزی

وی با اشاره به طبیعت بی‌نظیر و حیات وحش استان یزد به لحاظ دارا بودن چشم اندازها و زیستگاه‌های بسیار متنوع و تنوع زیستی مطلوب و تراکم مناسب از جمعیت‌های مطلوب و برجسته حیات وحش، پوشش گیاهی مناسب و... خاطرنشان کرد: استان یزد از ظرفیت طبیعت‌گردی بسیار بالایی برخوردار است.

سادات موسوی ادامه داد: پیشنهاد و توجه این اداره کل به منظور استفاده از جاذبه‌های استان در موضوع گردشگری با تلفیق جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی با سرمایه‌ها و ذخیره‌گاه‌های طبیعی استان و برنامه‌ریزی برای استفاده متقاضیان است زیرا استفاده از جاذبه‌های حیات وحش به عنوان منبع مهم تفریحی و توریستی در داخل زیستگاه‌های طبیعی و نیمه طبیعی می‌تواند مورد توجه علاقمندان و دوستداران به طبیعت واقع شود.

انتهای پیام/2464/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول