اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ملیله‏کاران استان زنجان تاکید کرد

عدم اخذ برند برای ملیله زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه ملیله‏کاران استان زنجان گفت: عدم اخذ برند ویژه محصولات ملیله استان زنجان یکی از مهم‏ترین مشکلات این حوزه محسوب می‏شود.

عدم اخذ برند برای ملیله زنجان

محسن یزدان‌شناس امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر بازار ملیله‌کاری در استان زنجان از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سطح کیفی و کمی محصولات تولید شده در استان زنجان ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت یکی از مهمترین مشکلات ملیله‌کاران زنجانی به شمار می‏رود.

رئیس اتحادیه ملیله‌کاران استان زنجان با بیان اینکه نقره به منظور تولید محصولات ملیله با قیمت بسیار بالایی خریداری می‏شود، تصریح کرد: بر این اساس قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا می‏کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برندسازی مناسبی در زمینه محصولات ملیله استان زنجان صورت نگرفته است، اضافه کرد: متاسفانه معرفی درستی نیز از این محصول انجام نشده است.

*نحوه عرضه ملیله در استان زنجان اشکالاتی دارد

یزدان‌شناس با بیان اینکه هر کسی با هنر ملیله آشنا شود آن را دوست خواهد داشـت، ادامه داد: نحوه عرضه این محصولات و معرفی آن در استان اشتباه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ساکن بودن در داخل استان و عدم معرفی محصولات ارزشمند ملیله به نقاط مختلف کشور و حتی سایر کشورهای خارجی یکی از دلایل کمبود مشتریان در این زمینه است، یادآور شد: باید تولیدات متناسب با سلیقه مردم ارائه شود.

رئیس اتحادیه ملیله‌کاران استان زنجان همچنین اذعان داشت: مردم باید محصولات صنایع‌دستی را در فروشگاه‎ها و نمایشگاه‌های مختلف ببینند تا خریدار آن باشند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‎های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه ملیله استان زنجان صورت گرفته است، افزود: درخواست‏هایی نیز به منظور اخذ نمایندگی زنجان در سایر استان‏ها صورت گرفته است.

*درخواست نمایندگی استان‏ها برای ملیله زنجان

یزدان‌شناس با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت و امکانات مناسبی برای ارائه نمایندگی محصولات ملیله استان زنجان به سایر استان‏ها وجود ندارد، خاطرنشان شد: حمایت مالی مسئولان در این زمینه می‏تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی محصولات صنایع‌دستی استان زنجان نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، تصریح کرد: سرمایه‏گذاران باید در این زمینه وارد عمل شوند.

*دریافت مهر اصالت

رئیس اتحادیه ملیله‌کاران استان زنجان در ادامه سخنان خود به دریافت مهر اصالت در رشته ملیله‌کاری از یونسکو اشاره کرد و افزود: با دریافت این مهر مورد تمسخر دوستان و همکاران واقع شدم.

وی با ابراز گله و با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه‏ها انعکاس مناسبی از دریافت مهر اصالت توسط وی نداشته‏اند، ادامه داد: این مهر به اندازه یک مقام ورزشی در سطح کشور برای مسئولان و رسانه‏ها ارزش نداشت.

یزدان‌شناس یادآور شد: وی برای سومین سال متوالی موفق به دریافت مهر اصالت از یونسکو در رشته ملیله‌کاری شده است.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول