اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جمع آوری اجناس و کالاهای بی‌کیفیت و غیربومی

ساماندهی فروشگاه‌های صنایع دستی روستای تاریخی کندوان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ساماندهی فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی روستای تاریخی کندوان خبر داد.

ساماندهی فروشگاه‌های صنایع دستی روستای تاریخی کندوان به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از روستای تاریخی کندوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تفاهم نامه مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسکو، از فروش و عرضه اجناس و کالاهای بی‌کیفیت و غیربومی جلوگیری می‌شود.

محمدی تصریح کرد: با برچیدن محصولات و لوازم غیرسنتی و نامرغوب در این روستا، تمهیداتی در راستای فرهنگ‌سازی عمومی به منظور افزایش مشاغل خانگی و ترویج ساکنان به تولید و فروش صنایع دستی بومی در کندوان انجام گرفته است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی فصلی در روستا به ویژه در تعطیلات نوروز را یکی دیگر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این راستا عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با ترغیب اهالی، هم اکنون اجناس بی‌کیفیت جمع‌آوری شده و ساکنان، محصولات محلی و بومی خود را تولید و در این خانه‌های صخره‌ای می‌فروشند.

محمدی تولید زنده صنایع دستی در داخل روستا را جذابیتی مضاعف در کنار عرضه این محصولات برای گردشگران خواند و گفت: رونق خرید و فروش صنایع دستی در بازارهای کندوان توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری را در این روستای بی‌نظیر در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه روستای کندوان به دلیل جاری بودن زندگی، یک موزه زنده مردم شناسی به شمار می‌رود، سیاست‌های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی را در راستای پویا و جاری نگاه داشتن زندگی بومی در این روستا اعلام کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای حفظ این اصالت و زندگی سنتی، علاوه بر ساماندهی صنایع دستی در کندوان، در مرمت کران‌ها و ساخت سازه‌ها نیز از مصالح سنتی و بومی استفاده می‌شود.

روستای کندوان در شمال غرب ایران واقع در ارتفاعات کوه سهند با قدمتی 7000 ساله یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و شگفتی‌های ایران به شمار می‌رود که به دلیل شکل خانه‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند به آن روستای کندوان می‌گویند. در حال حاضر کندوان تنها روستای زنده صخره‌ای جهان است که زندگی طبیعی مردم در آن جریان دارد که به عنوان یکی از اصلی‌ترین نامزدهای ایران برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو در سال 2014 مطرح می‌شود.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول