اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش کرمان:

بحران هویت موجب مسئولیت‌گریزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بحران هویت و از خودبیگانگی موجب گریز از مسئولیت‌پذیری و عمل به وظیفه می‌شود.

بحران هویت موجب مسئولیت‌گریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی در همایش تجلیل از مربیان پرورشی برتر رفسنجان اظهار داشت: همه ما به نوعی یک مسئولیت داریم و آن مسئولیت همگانی است، یعنی کسی نمی‌تواند بگوید در دنیا هیچ مسئولیتی متوجه من نیست و بی‌خیال باشد.

وی افزود: انسان به اقتضای خردمندی، توان و ظرفیت لازم از یک‌سو و بر اساس حس هم‌نوعی، هم‌یاری و اجتماعی بودنش از طرف دیگر اصلا نمی‌تواند، نسبت به اطرافش بی‌تفاوت باشد.

مختارآبادی بیان داشت: انسان نمی‌تواند در برابر دیگران احساس تکلیف نکند و افرادی از مسئولیت‌پذیری و عمل به وظیفه خود گریزان هستند که تنها در دنیا به جنبه مادی و حیوانیت بسنده می‌کنند که اینها دچار غفلت از خودبیگانگی و بحران هویت شده‌اند.

وی عبادت خدا، آموزش واجبات و فرائض، دوری از بدی‌ها و تشویق به کارهای خوب، برطرف کردن شبهات، محبت کردن، تغذیه حلال و پاک را از وظایف والدین و مربیان نسبت به فرزندان و دانش‌آموزان دانست.

به گزارش فارس در این همایش که به مناسبت هشت اسفند ماه سالروز امور تربیتی و با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، مربیان پرورشی، بهداشت، تربیت‌بدنی و مشاوران برتر رفسنجان مورد تجلیل قرار گرفتند.

* برپایی نمایشگاه جابر‌بن‌حیان در رفسنجان

همچنین نمایشگاه جابر‌بن‌حیان با حضور مسئولان شهرستان رفسنجان در سالن شهید باقری افتتاح شد.

زهرا قاسمی کارشناس گروه‌های آموزش ابتدایی در حاشیه این مراسم گفت: از مجموع 16 مدرسه در سطح شهرستان حدود 400 طرح در نمایشگاه شرکت کردند که در نهایت سه طرح برگزیده و به مرحله استانی راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/80016/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول