اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج عنوان کرد

انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد هویت داد/استانی که تنها یک کارخانه قند داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج به پیشرفت‌های کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و با اشاره به اینکه انقلاب به استان ما هویت بخشید، گفت: استانی بودیم که فقط یک کارخانه قند داشتیم، آن هم برای سیاسی‌کاری بود.

انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد هویت داد/استانی که تنها یک کارخانه قند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به مناسبت دهه فجر و به همت دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان بویراحمد، کارشناسان بانوان ادارات و نهادهای این شهرستان با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید‌ علی‌اصغر حسینی ضمن خیر مقدم به تمامی بانوان ادارات و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ زیرساختی وجود نداشت به جز کارخانه قند که سیاسی بود و نه اقتصادی و هیچ بازدهی برای این استان نداشت.

امام جمعه یاسوج، نبود دبیرستان را از دیگر مشکلات قبل از پیروزی انقلاب در این استان عنوان کرد و گفت: رشد هر کشوری مربوط به علم، علوم و دانشمندان آن کشور است و دانشجویان قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد بسیار کم بودند و در استان‌های همجوار به سختی تحصیل می‌کردند و در کل وضعیت این استان در آن زمان به لحاظ تحصیلی نامناسب بود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مناصب استانداری و نمایندگی مجلس و فرمانداران استان‌ها و مناطق به دست عده‌ای سلطه‌جو و قدرت‌طلب بود و مردم هیچ اراده و نقشی در تعیین نمایندگان و مسئولان خود نداشتند.

وی، نقش علمای شیعه در پیروزی انقلاب اسلامی را مؤثر دانست و گفت: ثمره تلاش روحانیت با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ مردم، حکومت جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: تا زمانی که زنان ایران با چادر در راهپیمایی‌ها شرکت نکردند، رژیم سلطه‌گر پهلوی شکست نخورد و همچنین نقش زنان در پشت جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی بی‌تأثیر نبود و باعث شکست دوباره دشمنان نظام شد.

حسینی با بیان اینکه نظام اسلامی با وجود فشارهای اقتصادی توسط مردم و مسئولان نظام با هوشیاری و آگاهی به نوعی به خودکفایی در بخش‌های مختلف رسیده، افزود: اگر کشوری پیشرفته باشد، طمع دشمنان به آن کمتر خواهد شد.

این مسئول نقش زنان در ساختن خانه و خانواده را مؤثر دانست و ابراز داشت: اگر زنان و مردان جامعه بتوانند، خانواده‌ای سالم و معنوی بار آورند، جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه مشکل و معضل وجود خواهد داشت.

در این نشست، اکرم رحمانی فعالیت کارشناسان در ادارات و نهادها را خالصانه عنوان کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر برنامه‌های زیادی بالغ بر 60 مورد به همت کارشناس بانوان ادارات و نهادها در سطح شهرستان بویراحمد برگزار شد.

کارشناس امور بانوان فرمانداری بویراحمد به تشریح برنامه‌های این دهه پرداخت و بیان داشت: مهم‌ترین این برنامه‌ها بازدید از خانواده‌های جانبازان 70 درصد و معلولان، برگزاری زیارت عاشورا، پیاده‌روی خانواده‌ها، معاینه پزشکی زنان مراکز مختلف و برگزاری نمایشگاه پوشش‌های اسلامی از 12 بهمن تا 23 بهمن به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول