اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

جمهوری اسلامی به زنان هویت تازه‌ای بخشید

خبرگزاری فارس: وزیر سابق بهداشت با بیان این‌که نظام اسلامی ایران به زن رویکردی نوین ارائه کرده است، گفت: بعد از یک‌هزار و 400 سال ما نظام اسلامی را در جهان بنیان گذاشتیم که در آن زنان به عنوان یکی از ستون‌‌های اصلی جامعه هستند.

جمهوری اسلامی به زنان هویت تازه‌ای بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرضیه وحیددستجردی ظهر امروز در کنگره ملی زنان شهید و ایثارگر استان همدان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهدا است، اظهار داشت: نظام اسلامی ایران امروز به برکت خون شهدا الگو و آغازگر بیداری اسلامی در بین حق‌جویان در جهان است.

وی ادامه داد: ما باید پیرو راه شهدا خصوصاً شهدای زن باشیم که در جامعه اسلامی ما دارای جایگاه و ارزش والایی هستند.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این‌که اسلام حضور زنان در جنگ را واجب نکرده است، افزود: با این حال در طول 34 سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی زنان همواره هم پای مردان در همه صحنه‌ها حضور داشتند. 

وی عنوان کرد: اگر در بدو پیروزی انقلاب اسلامی زنان در خیابان‌ها و کوچه‌ها برای حفاظت از انقلاب تجمع نمی‌کردند انقلاب حفظ نمی‌شد و همواره حضور زنان در کنار مردان مشوق مردان بوده است.

وحیددستجردی در ادامه با اشاره به این‌که زنان نقش عظیمی در تربیت، انسان‌سازی، جامعه‌سازی و خانواده‌سازی دارند، اظهارد داشت: زنان با تربیت خود و شخصیت انسان‌ساز خود انسان‌های بزرگی را برای ایثارگری در جامعه تربیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هر آن چه خوبی در جامعه وجود دارد از تربیت انسان‌های خوب است و نقش زنان در تربیت مردان بزرگ واضح و روشن است.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این‌که نظام اسلامی ایران به زن رویکردی نوین را ارائه کرد، یادآور شد: بعد از یک‌هزار و 400 سال ما نظام اسلامی را در جهان بنیان نهادیم که در آن زنان به عنوان یکی از استوانه‌های اصلی جامعه به شمار می‌روند.

وی عنوان کرد: در جامعه ما زنان مسلمان، متدین، فداکار، شجاع، انسان‌ساز، عالم و مربی بسیار زیاد هستند که همواره با حضور خود در صحنه‌های مختلف این موضوع را اثبات کردند. 

وحیددستجردی در ادامه با بیان این‌که اگر زنان جامعه صالح و سالم باشند جامعه سالم خواهد بود، تصریح کرد: یکی از افتخارات همدانی‌ها این است که زنانی را تقدیم انقلاب کرده که مردان و زنان جامعه از ایثارگری‌های آن شهدا الگو و نیرو می‌گیرند.

وی ادامه داد: زن در غرب مثل یک عروسکی است که آن را به هر شکل که بخواهند در می‌آورند اما در نظام اسلامی زنان در پایه‌گذاری خانواده، انقلاب و ارتقای فرهنگی جامعه نقشی اساسی دارند.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این‌که زنان در آینده‌سازی کشور پیشتاز هستند، گفت: اگر ایران می‌خواهد به عنوان الگوی جامعه‌ای انسانی و الهی در جهان معرفی شود زنان در ترسیم این آینده نقشی اساسی دارند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری نسبت به زنان دیدگاه‌های بسیار روشنی دارند، افزود: در هیچ یک از مکاتب غربی حتی فمنیسم که داعیه‌دار روشنفکری هستند در مورد زن به اندازه نظام اسلامی نگاه ارزشی با حفظ حدود ندارند.

وحیددستجردی در ادامه خاطرنشان کرد: زنان مسئول تربیت جامعه هستند و باید این موضوع را جدی بگیرند و توجه ویژه‌ای به آن کنند.

وی افزود: همه مردم در موقع تولد معصوم هستند اما تربیت می‌تواند فردی را صالح و به جایگاهی والا در جامعه برساند و فردی دیگر را با تربیت نامناسب به فردی ناصالح تبدیل کند.  

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این‌که ما برای بندگی خدا به دنیا آمدیم، اظهار داشت: بندگی خدا با خدمت به مردم میسر می‌شود و زخمی شدن، شکنجه و شهادت نمی‌تواند مانع خدمتگذاری به مردم شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که زنان شهیده همدانی دیانت و سیاست را یکی دانسته‌اند، افزود: شهدای زن همدان با اهدای خون خود برای ما آرامش را به ارمغان آوردند و ما در سایه امنیت ایجاد شده که مدیون خون شهدا است به عمران و آبادانی کشور می‌پردازیم.

وحیددستجردی در ادامه با بیان این‌که ما مشکلی در مسیر خدمتگذاری به مردم نداریم، گفت: اهداف ما در خدمتگذاری روشن است و با اخلاص و صادقانه در راستای رسیدن به اهداف خدمت به مردم حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیچ ارزشی بالاتر از خدمت به مردم نیست و هر چقدر به این مردم خدمت کنیم کم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با بیان این‌که انقلاب اسلامی نظام حسینی است، اظهار داشت: همه ما برای امام حسین (ع) کار می‌کنیم و همه زنان موظف هستند با چادر سیاه خود در صحنه باشند و ما نیز تا آخر برای خدمت به مردم ایستادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول