اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

هویت زن مسلمان در پرورش فرزندان صالح است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ هویت اصیل زن مسلمان در تربیت فرزندان شایسته نهفته است که می‌تواند بروز و ظهور حقیقی داشته باشد.

هویت زن مسلمان در پرورش فرزندان صالح است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری اصل صبح امروز در مراسم آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در اردبیل اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های بارز زن مسلمان که در جمهوری اسلامی ایران نیز نمودی حقیقی یافته است، در کنار اعتلای نظام خانواده و تحکیم بنیان آن تربیت فرزندان شایسته‌ای است که در راستای خواسته‌ها و مطالبات بشری بتوانند اقدام و حرکت کنند.

وی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب و حضور ارزشمند مردم مسلمان در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: همسو با سایر اقشار، زنان غیرت‌مند این دیار نیز در راهپیمایی این روز عظیم هویت و اصالت خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و به دنیا ثابت کردند که این ملت در تبعیت از ولایت و رهبری معظم انقلاب لحظه و ثانیه‌ای را به بطالت از دست نمی‌دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس خواهران و برادران یادآور شد: بعد از چهار سال معلمان فرهیخته ما صاحب دانشگاهی شدند که مدار تعالی و تربیت آنها در مسیر خوداتکایی و شکوفایی ارزش‌ها باشد که در چشم‌انداز نظام اسلامی نیز به تقویت و توسعه این بخش توجهی جدی شده است.

جعفری‌اصل از نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین ارکان توسعه یک جامعه یاد کرد و گفت:‌ اگر نیروی انسانی به تعهد، تخصص و فناوری‌های جدید مجهز و آراسته باشد، قطعاً می‌تواند تحول‌ساز باشد.

این مسئول به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده نیز اشاره کرد و بیان داشت: در قانون اساسی کشورمان نیز به محوریت زنان در حوزه تعلیم و تربیت اعم از خانه و مدرسه توجه شده و شان زنان نیز در همین موضوع نهفته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب هویت و کرامت زنان که در دوران رژیم پهلوی شکسته شده بود، احیا شد و بر اساس قانون اساسی به زنان شخصیتی ممتاز و متمایز از سال‌های گذشته داده شده، به طوری که در همین راستا ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی و همچنین حوزه‌های تربیتی سبب یک رشد و بالندگی حقیقی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری‌اصل تصریح کرد:‌ درک ارزش‌ها و جایگاه اصیل زنان و افزایش با مصادیق معرفتی و هویت‌افزایی در 34 سال گذشته سبب شده به دور از هرگونه نگاه افراطی و تفریطی زنان بتوانند تاثیر‌گذار‌ترین مجموعه و قشر در حرکت عظیم انقلابی باشند.

وی ادامه داد: هر چند زنان نیز مانند مردان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی منطبق بر اصول فکری و ارزشی توانسته‌اند حرکت‌های موثری را انجام دهند، اما امروز زنان ما آنگونه تحول‌آفرین شدند که گاه دشمنان از این هویت و حضور زنان به هراس و نگرانی افتاده‌اند چرا که بیشترین نقش و اصلی‌ترین مدار برنامه‌ریزی آنها در تقویت خانواده و کانون گرم اجتماعی بوده است.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان ابراز داشت: زنان همچنین نقش اصلی در تربیت نسل آینده و اشاعه فرهنگ درست مصرف و اقتصاد سالم داشته‌اند که در این باب همراهی والدین با مربیان و معلمان نیز خود ارزشمند بوده است.

جعفری‌اصل با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دستاورد عظیم انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی نیروی انسانی ماهر و متخصص تاکید کرد: انتظاری که می‌رود این است که دانشگاه فرهنگیان بتواند در تربیت دختران آینده‌ساز این جامعه متناسب با ارزش‌ها و هویت اصیل همت کرده و روز به روز فرصت بالندگی را برای نسل آینده فراهم بیاورد.

این مسئول به جانفشانی و رشادت‌طلبی زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت از بین زنان 93 نفر در حرکت‌های ضد شاهنشاهی، 167 نفر در حوادث کشتار مردم در سینما رقص، 37 نفر در مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب و سرکردگان آن، بیش از 5 هزار و 273 نفر در جنگ تحمیلی و در این بین در حمله به هواپیمای ایر‌باس ایرانی 10 نفر از زنان این جامعه اسلامی به فیض شهادت رسیدند و همپا با مردان در صحنه حاضر بوده و 367 نیز به درجه جانبازی نائل شده و پنج نفر نیز به عنوان زن آزاده برای این سرزمین افتخار کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به 20 سئوال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در ارتقای سبک زندگی و شاخص‌های آن اذعان داشت:‌ انتظار می‌رود دانشجویان پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان استان بتوانند به این سئوالات پاسخ داده و راهکارهای مناسبی را در تقویت این حوزه ارائه کنند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول