اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

هویت فرهنگ اسلامی با مردم ایران عجین است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار گفت: هویت فرهنگ اسلامی و دینی با مردم ایران عجین است و هیچ دشمنی از ناحیه فرهنگی نمی تواند به ایران اسلامی رخنه کند.

هویت فرهنگ اسلامی با مردم ایران عجین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری تشکیل شد ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسگری با اشاره به فرهنگ غنی ایران اسلامی، اظهار داشت: هویت فرهنگی و اسلامی و دینی در جامعه جزو سلول‌های آحاد ملت ایران است و برای محافظت و اشاعه این فرهنگ غنی باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

فرماندار بیجار  افزود: فرهنگ اصیل اسلام، جایگاه انسان را به کمال می‌رساند و در اوج قرار می‌دهد و از آن محافظت می‌کند و بر ما واجب است که از برخی رسوم غلط فرهنگی در جامعه و اشاعه آن جلوگیری کنیم.

کریمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ غنی اسلامی و دینی یادآور شد: مشکلات اساسی جامعه با اصلاح فرهنگ رفع خواهد شد چرا که ایرانیان دارای فرهنگ غنی و عمیقی هستند و هیچ ملتی از این لحاظ به پای کشورمان نخواهد رسید.

فرماندار بیجار در ادامه بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد رواج برخی از آداب و فرهنگ غربی غلط در جامعه هستیم که این موضوع باید در جامعه اصلاح شود چرا که این فرهنگ غلط را بیگانگان که دشمن اصلی ما هستند در جامعه رواج می‌دهند.

وی خطاب به مسئولین، مدیران و متولیان امور فرهنگی اذعان کرد: از سلیقه‌ای عمل کردن و موازی کاری پرهیز کنند و منسجم‌تر برنامه‌های فرهنگی را پیش بگیرند در غیر این صورت متحمل مشکلات فراوانی خواهیم شد.

کریمی در ادامه با اشاره به مدیریت درست در امور فرهنگی تصریح کرد: بهترین مدیریت‌ها در زمینه امور فرهنگ و اشاعه آن در جامعه اسلامی مدیریت واقعیت‌ها است.

فرماندار بیجار خاطرنشان کرد: وحدت و یکدلی در مباحث فرهنگی زمینه پیشبرد کارها را فراهم کرده و با برنامه‌ای منسجم و به دور از صرفا شعار، برای عمل صادقانه پا به عرصه انجام و اشاعه این امر خطیر گذاشت.

کریمی با بیان اینکه دشمنان برای تهاجم فرهنگی در ایران برنامه‌ریزی کرده و نگاه هدف آنها جوانان هستند تصریح کرد: در جامعه کنونی نقش نهادهای فرهنگی از قبیل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها با توجه به اینکه بیشترین قشر جوان را دارا هستند و دیگر نهادها در ترویج فرهنگ غنی اسلام از همه مهم‌تر است.

وی در پایان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا امورات فرهنگی را به کارشناسان فرهنگی و خبره محول کنند تا هیچ‌گونه مشکلی در اجرایی کردن برنامه های هدفمند در این زمینه به وجود نیاید.

قابل ذکر است در این جلسه 3 مصوبه شامل  تشکیل کمیته صیانت از آثار فرهنگی و هنری، تشکیل کمیته تبلیغات شهری، تملک زمین‌های دارای کاربری فرهنگی توسط اداره راه و شهرسازی به تصویب رسید.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول