به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی ظهر امروز در نشست مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همان گونه که بالاترین سرمایه یک نظام مردم هستند، ارباب رجوع نیز بالاترین سرمایه یک دستگاه محسوب میشود و به همین منظور برقراری رابطه کارآمد و مؤثر میان مردم و سازمان نکته کلیدی در کار روابط عمومی است.
وی افزود: برقراری یک ارتباط مؤثر منوط به آن است که مخاطب بتواند پیام را به همان شکلی که از سوی فرستنده رمزگذاری میشود، رمزگشایی کند.
این مسئول ادامه داد: زمانی یک ارتباط درست است که ضمن اعتمادسازی و امید افزایی به جای برجسته کردن کاستیها، نظرات دریافت کننده خدمات به نحو مطلوب به مدیران سازمان منتقل شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین کار رسانه ملی و روابط عمومیها را در رساندن جامعه به آرمانهای بلند مشترک دانست و تصریح کرد: از آنجا که مخاطب بالاترین آورده یک رسانه است، جذب مخاطب و اعتماد و رضایت او لازمه کار رسانه محسوب میشود.
صادقی جهانی با تأکید بر اینکه مشارکت مخاطبان در عملکرد رسانه تأثیر آن را دو برابر میکند، عنوان کرد: به همین منظور باید از طریق نظرسنجی ارزیابی دقیق از محیط و مخاطب صورت گیرد و در بررسی و اعمال نتایج آن، به نظر مخاطب بها داده شود.
وی با اشاره به اینکه ارتباط روابط عمومی دستگاههای اجرایی با رسانه ملی و بهرهگیری درست از ظرفیت آنها بسته به توانمندی آنان است، از مسئولان روابط عمومیها خواست برای تهیه اخبار و گزارشهای عملکرد به آموزش صحیح خبر و تصویربرداری توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با یادآوری اینکه زیرساختها و اعتبار دریافتی روابط عمومیها را باید به جای هزینه سرمایه تلقی کرد، یادآور شد: این نگاه در کنار یک مدیریت منسجم برای تهیه تجهیزات و تکنولوژی رسانهای میتواند موجب تقویت کار روابط عمومیها شود.
انتهای پیام/77011/ش30/ظ1004