اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه در تامین امنیت غذایی کشور نقش ‌بسزایی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در حوزه منطقه‌ای با اختصاص دادن مرکز غرب کشور در کلیه پتانسیل‌ها در تامین امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

کرمانشاه در تامین امنیت غذایی کشور نقش ‌بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی ضمن برشمردن شرایط اقلیمی مناسب و مستعد موجود در استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه با داشتن 14 شهرستان، یک ممیز 5 دهم درصد از مساحت و 2 ممیز 8 دهم درصد از جمعیت کشور، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های ممتازی برای توسعه و ایفای نقش در کشور را دارد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، هاشمی با اشاره به نقش منطقه‌ای و ملی استان، افزود: استان کرمانشاه در حوزه منطقه‌ای با اختصاص دادن مرکزیت غرب کشور در کلیه پتانسیل‌های طبیعی، اقتصادی و تولیدی و همچنین در سطح ملی توانسته است به انحاء مختلفی در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی کرمانشاه را محور تجارت خارجی کشور در غرب و دروازه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: بدون شک استان کرمانشاه زمینه‌های توسعه و رونق در حوزه تجارت خارجی غرب کشور را دارا است.

استاندار کرمانشاه قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت شمال غرب به جنوب غرب کشور را از مزایای ارتباطی این استان برشمرد و گفت: حضور در بازار عراق و رقابت با ترکیه برای کمک به هم‌افزایی ملی از دیگر مزایای استراتژیک حوزه ارتباطی استان است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه خود در توسعه پایدار ملی تاثیرگذار و نقش‌آفرین است، یادآور شد: قابلیت‌های توسعه و موقعیت جغرافیایی در استان باعث شده که ضریب امنیت ظرفیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه افزون‌تر شود.

انتهای پیام/2700/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول