اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز:

زنان ‌در ‌پشتیبانی رزمندگان ‌نقش عظیمی‌ بر‌عهده داشتند/خوزستان 1575 شهیده زن دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهواز گفت: خوزستان یک هزار و 575 شهیده زن دارد که در دوران دفاع مقدس دلاورتر از مردان در جبهه‌ها حضور یافتند.

زنان ‌در ‌پشتیبانی رزمندگان ‌نقش عظیمی‌ بر‌عهده داشتند/خوزستان 1575 شهیده زن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در یادواره یک هزار و 575 شهیده زن خوزستان که عصر امروز در تالار امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی زنان نقش عظیمی دارند و در نهضت اسلامی زنان نه تنها عقب‌تر از مردان نبودند، بلکه در بسیاری از جبهه‌ها پیشتاز بودند و با حضورشان به تکلیف الهی خویش عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: در طول اسلام زنانی عفیف، پاکدامن و اسوه مقاومت مانند آسیه، سمیه، کلثوم، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) داریم که نام آنها در تاریخ جاودانه است.

امام جمعه اهواز در ‌ارتباط‌ با حضور زنان در جبهه خاطرنشان کرد: بسیاری از زنان در سطح استان خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس در حالی که می‌توانستند، استان را ترک کنند، اما این فضیلت را انتخاب کرده و ماندند و ستاد پشتیبانی تشکیل دادند.

جزایری تصریح کرد: زنان با حضور خود در مناطق نظامی در دوران دفاع مقدس و امدادرسانی به جبهه‌ها و پشتیبانی رزمندگان اسلام نقش عظیمی را بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: از جنبه‌های دیگر نیز با حضور در پایگاه‌های بسیج و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آنها به جبهه‌ بار سنگین مسئولیت تدارک جبهه‌ها را بر دوش کشیدند.

*ثبت ایثارگری زنان شهید نزد خدا

امام جمعه اهواز با اشاره به ایثارگری‌های زنان سوسنگرد، خرمشهر و آبادان که چگونه با دست خالی در برابر بعثی‌ها ایستادند، بیان داشت: این ایثارگری و مجاهدت‌ها در نزد خداوند ضبط و ثبت می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: یک هزار و 575 شهیده زن خوزستان رقم بسیار بالایی است و با اینکه طبیعت زن متفاوت از مردان است، اما این شیرزنان دلاورتر از مردان در جبهه‌ها حضور یافتند.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول