اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید علی انصاری:

زنان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی ایفا کرده‌اند

خبرگزاری فارس: همسر شهید علی انصاری استاندار شهید گیلان گفت: زنان جامعه اسلامی همواره در طول تاریخ خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند در دفاع از ارزش‌های اسلام و قرآن نقش مهمی ایفا کنند.

زنان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی ایفا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیده دانش پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای زن استان اظهار کرد: شهادت یعنی خدایی شدن و شهید علی انصاری از جمله افرادی بود که در راه اسلام و انقلاب عاشقانه حرکت کرد و در نهایت به قرب الهی نائل شد.

وی افزود: شهید انصاری جز به خدا به چیزی متکی نبود و پیرو خط ولایت فقیه بود و دیگران را همواره به اطاعت از امر ولی‌فقیه دعوت می‌کرد.

دانش با بیان اینکه شهید انصاری چند بار مورد ترور دشمنان قرار گرفت، تصریح کرد: شهید انصاری در برابر تمام هجمه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد و از مرگ و دشمن هراسی به دل راه نمی‎داد.

استاد دانشگاه الزهرا در ادامه با اشاره به نقش زنان در طول تاریخ اسلام، گفت: زنان جامعه اسلامی همواره در طول تاریخ خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند در دفاع از ارزش‌های اسلام و قرآن نقش مهمی ایفا کنند.

دانش، نقش حضرت زینب (س) در شکل‌گیری حماسه کربلا را بی‎بدیل عنوان کرد و افزود: بی‌تردید اگر سخنرانی‌های حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا نبود، این حماسه به این خوبی به نسل‌های بعد منتقل نمی‎شد.

وی ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون نمونه‌های فراوانی در ایثار و شهامت زنان اسلامی وجود دارد و شایسته است تا زنان جامعه نسبت به این شخصیت‌ها آگاه باشند و از آن‌ها الگوبرداری کنند.

دانش با اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی کشور تصریح کرد: ما برای پیروزی و حفظ انقلاب هزینه‌های بالایی پرداخت کرده‌ایم و مردم به این موضوع آگاه هستند و با صبر و استقامت خود این مشکلات را پشت سر می‎گذارند و تسلیم نخواهند شد.

همسر شهید علی انصاری خاطرنشان کرد: انتظاری که از زنان و دختران امروز می‎رود بسیار بیشتر از آن انتظاری است که از زنان جامعه طاغوت می‎رفت؛ لذا ضروری است تا زنان جامعه نسبت به ارزش و جایگاه والای خود آگاهی بیشتری پیدا کرده و از این مقام به خوبی حراست کنند.

انتهای پیام/68004/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول