اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان:

باند سارقان مسلح در زاهدان متلاشی شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس توانستند باند سارقان مسلح در شهرستان زاهدان را که طی ماه‌های اخیر اقدام به سرقت‌های مسلحانه کرده بودند را طی عملیات‌های گوناگون شناسایی و متلاشی کنند.

باند سارقان مسلح در زاهدان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، محسن عطار در این زمینه اظهار داشت: این باند سرقت مسلحانه روز گذشته طی یک عملیات پلیسی توسط مأموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با دستگیری سرکرده این باند و شناسایی همدستان وی متلاشی شد.

وی افزود: پلیس آگاهی به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه طی ماه‌های اخیر در سطح شهرستان زاهدان به خاطر حساسیت موضوع و جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان تیم‌های ویژه‌ای از مأموران مجرب و زبده اداره مبارزه با جرائم جنایی را مأمور رسیدگی به این سرقت‌های مسلحانه کرد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مأموران در تحقیقات اولیه خود و با استناد به مدارک و شواهد به دست آمده با هماهنگی مراجع قضایی چند سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را به عنوان مظنون شناسایی و یا دستگیر کردند.

عطار ادامه داد: مأموران در ادامه تحقیقات خود و بنابر مدارک به دست آمده و شیوه و شگرد سرقت‌های مسلحانه یکی از عاملان این سرقت‌های مسلحانه را به نام «عصمت الله» که قبلا نیز در جریان این سرقت‌های مسلحانه مورد ظن پلیس قرار گرفته بود را شناسایی کردند.

وی بیان کرد: این سارق مسلح پس از اینکه متوجه شد توسط پلیس شناسایی شده متواری شد که مأموران پس از چند ماه کار اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه این سارق مسلح را در شهرستان زاهدان شناسایی کرده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: پلیس در بازرسی از محل اختفاء این سارق مسلح تعدادی لوازم و اموال سرقتی به همراه چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و چندین حلقه انگشتر نقره و قدیمی و عتیقه‌جات سرقتی را کشف و ضبط کردند.

عطار گفت: این سارق مسلح که پس از دستگیری در تحقیقات اولیه پلیس قصد داشت با انکار هر گونه جرمی خود را از چنگ قانون رهایی بخشد ولی با ارائه مدارک و شواهد به دست آمده چاره‌ای جز اعتراف ندید و راز این سرقت‌های مسلحانه را برملا کرد.

وی افزود: پلیس به دنبال اعترافات این سارق چهار نفر دیگر از همدستان وی را مورد شناسایی قرار داد که تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری آنان آغاز شده است.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: این سارق حرفه‌ای که دارای سوابق کیفری نیز هست توسط چهار نفر از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست از نگهداری پول نقد زیاد در منزل خودداری کنند و با بکارگیری نگهبان محله تحت نظارت نیروی انتظامی در مجتمع‌های مسکونی، برای ممانعت از ورود مجرمین به داخل ساختمان و پیشگیری از سرقت به عنف اقدام کنند.

عطار یکی از مواردی که منجر به پیشگیری از سرقت به عنف از منازل می‌شود را نصب چشمی و زنجیر محافظ بر روی در ورودی ساختمان ذکر کرد و از شهروندان خواست از باز کردن درب روی افراد، قبل از شناسایی کامل آنها خودداری کنند.

وی گفت: آموزش کودکان و آگاه کردن آنان از تهدیدهای موجود در پیشگیری از سرقت، بسیار مهم و تعیین‌کننده است ولی باید توجه داشت که این آموزش باید به گونه‌ای ارائه شود که احساس ترس و ناامنی را به آنان القا نکند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر منزل شما به صورت ویلایی و در محیطی خلوت قرار دارد، حتماً روی دیوارها و پنجره‌های آن حفاظ مقاوم نصب کنید و در منتهی به پشت بام منزل خود را به قفل محکم و مطمئن مجهز کنید.

انتهای پیام/75002/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول