اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت فوتبال و ورزش و جوانان همدیگر را متهم می‌کنند

فوتبال اردبیل در برزخ دعواهای بی‌سرانجام/حال ناخوش فوتبال در دیار علی دایی

خبرگزاری فارس: فوتبال اردبیل ماه‌هاست که در برزخ دعواهای بی‌سرانجام هیئت فوتبال و ورزش و جوانان گرفتار آمده و روز به روز بر دامنه این مشکلات افزوده می‌شود.

فوتبال اردبیل در برزخ دعواهای بی‌سرانجام/حال ناخوش فوتبال در دیار علی دایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فوتبال که از رشته‌های پر طرفدار و دارای سابقه طولانی در اردبیل است این روزها با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند که علت عمده آن نیز دعواهای بی‌سرانجامی است که از یک طرف هیئت فوتبال و از طرف دیگر اداره کل ورزش و جوانان روز به روز بر آن دامن زده و حاضر نیستند به خاطر منافع ورزش استان و ورزشکاران پر تلاش این درگیری‌ها را کنار گذاشته و در کنار هم کارها را سامان دهند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل وضعیت فوتبال را امیدوار کننده و در رده‌های سنی نونهالان و پایه بسیار مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: 11 نفر از نوجوانان استان اردبیل به دنبال حضور سرمربی تیم نوجوانان در این استان به اردوی تیم ملی دعوت شده که سه نفر از آنها در قالب تیم ملی عازم مسابقات برون مرزی شدند.

صمد نوتاش خاطرنشان کرد: ما در مناطق مختلف لیگ‌های رده‌های مختلف سنی را راه‌اندازی کردیم به طوری که از فوتبال محلات گرفته تا رده‌های بالاتر مسابقات متعدد برگزار می‌شود و مشکل خاصی نیز در برنامه‌ریزی و مصمم بودن برای برگزاری مسابقات نداریم.

وی مشکل اساسی را در این زمینه در اختیار نگذاشتن ورزشگاه‌ها و محل بازی از سوی اداره ورزش و جوانان اعلام کرد و یادآور شد: ما بارها از اداره کل ورزش و جوانان خواسته‌ایم تا مسئولیت اداره دو ورزشگاه تختی و علی دایی را در اردبیل با شرایط سهل و حمایت‌های جدی در اختیار ما قرار دهند بدون اینکه تمنایی داشته باشند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با بازگو کردن بخشی از پشت پرده واگذار نشدن این ورزشگاه‌ها به هیئت فوتبال گفت: ما دو جلسه با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان داشتیم و آنها درخواست 5 میلیون تومان اجاره از ما برای تولیت ورزشگاه‌های تختی و علی دایی را کردند که تامین این مبلغ به هیچ عنوان در توان ما نیست و به یقین از عهده ما خارج می‌باشد.

نوتاش بیان داشت: ما طی نامه‌ای بر اساس اصل 44 اعلام کردیم که در این زمینه تمایل داریم خرید خدمات انجام دهیم اما ورزش و جوانان اصرار دارد هزینه نگهداری ورزشگاه علی دایی که بسیار بالاست هیئت متقبل شود که قطعاً این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مسئول از لغو قرارداد با هلال احمر در اعزام اکیپ‌های امدادی برای انجام بازی‌های کشوری و استانی خبر داد و افزود: ما حدود یک میلیون و 40 هزار تومان از بابت حضور نیروهای امدادی هلال احمر بدهکار هستیم ولی به دلیل آنکه آنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند ما قراردادمان را با آنها ملغی کردیم و با یک شرکت خصوصی در این زمینه قرارداد بستیم تا آمبولانس و دیگر امکانات خود را در اختیار ما بگذارند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: ما هیچ قراردادی را با نیروی انتظامی در تامین مالی برای برقراری نظم و امنیت در ورزشگاه‌ها نداریم و آنها به خوبی وظایف‌شان را انجام می‌دهند.

عزل و نصب‌‌ها در اختیار مجمع است

نوتاش در پاسخ به ادعای برخی از مسئولان که خواستار برکناری رئیس هیئت فوتبال استان شدند، ادامه داد: هیئت فوتبال یک نهاد غیر‌دولتی است که عزل و نصب آن از طریق مجمع صورت می‌گیرد و این کار به هیچ‌وجه در حیطه وظایف ورزش و جوانان نیست.

وی ابراز داشت: زمانی که اداره کل ورزش و جوانان 48 ساعت قبل از بازی به دلایل مختلف انجام مسابقه را لغو می‌کند و برگزاری مسابقات استانی را به تعویق می‌اندازد ما باید چه تدبیری بیندیشیم که چنین بی‌نظمی‌ها تکرار نشود در حالی که ورزش و جوانان متولی زمین و ورزشگاه است و زمانی که ورزشکاران ما مراجعه کرده و با درِ بسته مواجه می‌شوند در این زمینه باید چه کسی پاسخگو باشد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل فوتبال را رشته پر‌طرفدار و پر از حوادث و حواشی اعلام و عنوان کرد: استادیوم و سالنی در اختیار ما نیست که بتوانیم طبق زمان‌بندی مسابقات را انجام دهیم چرا که ورزش و جوانان در آخرین ساعات به دلایل مختلف بازی را لغو می‌کند و از طرفی نیز مدعی است که نیروی انتظامی و آمبولانس و اورژانس در ورزشگاه حاضر نبوده در حالی که چنین امری صحت ندارد.

نوتاش گفت: ما در 10 رده در استان اردبیل لیگ برگزار می‌کنیم در حالی که چند ماهی است به رغم برنامه‌ریزی‌های قبلی بازی‌های ما به تاخیر می‌افتد و دلیل آن نیز اختلاف سلیقه‌ای است که با اداره کل ورزش و جوانان داریم.

ورزش و جوانان تنها 5 میلیون تومان به هیئت فوتبال کمک کرده است

وی با بیان انتظارات خود از اداره کل ورزش و جوانان یادآور شد: ما از اداره کل ورزش و جوانان انتظار داریم در وهله اول مشکلات مالی ما را برطرف کند و در وهله دوم زمین و سالن ورزشی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم با مدیریت مستقل مسابقات مختلف فوتبال را برگزار کرده و نارضایتی‌ها را به حداقل برسانیم.

اما به دنبال این اظهارات از معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل علت این اختلاف نظر را جویا شدیم که در پاسخ گفت:‌ ما آمادگی داشتیم حدود پنج ماه پیش استادیوم علی دایی را با تمام امکانات در اختیار هیئت فوتبال قرار دهیم ولی آنها تحویل نگرفتند در حالی که تمرینات هیئت فوتبال در این ورزشگاه انجام می‌شود.

محمدرضا برادران ابراز داشت: ما به هیچ عنوان از تیم‌های فوتبال برای تمرین در ورزشگاه‌ها پولی دریافت نمی‌کنیم و همه این اقدامات رایگان می‌باشد در حالی که ما انتظار داریم هیئت فوتبال ورزشگاه‌ها را تحویل گرفته و هم در هزینه و هم در در‌آمد مستقل عمل کند که متاسفانه خود هیئت این امر را قبول نمی‌کند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تاکید کرد: ما از تیم شهرداری و یا ذوب آهن ریالی از بابت تمرینات تیم‌هایشان نمی‌گیریم و قرار است این تمرینات به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی در خصوص لغو شدن بازی‌های فوتبال لیگ استانی افزود: لغو بازی‌های اخیر به دلیل حاضر نبودن تیم پزشکی و نیروی انتظامی بود که ما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها مجبور شدیم بازی را در 48 ساعت مانده به آغاز آن لغو کنیم.

برادران تامین نیروی انتظامی و پزشک را وظیفه هیئت فوتبال اعلام کرد و یادآور شد: ما در ساعات پایانی متوجه شدیم که این امکانات فراهم نشده و برای تنبیه هیئت فوتبال هم که شده این بازی را لغو کردیم تا آنها با هماهنگی بیشتر اقدام به این کار کنند.

این مسئول از پرداخت نشدن حق و حقوق هلال احمر و پزشکان از سوی هیئت فوتبال خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در تعجب هستیم که چرا حق‌الزحمه این کادر زحمتکش را هیئت فوتبال پرداخت نمی‌کند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به دلیل آنکه هیئت فوتبال از برگزاری مسابقات نامنظم به ویژه تیم‌های شهرستانی رنج می‌بردند ما تا اطلاع ثانوی این مسابقات را برگزار کردیم و امیدواریم با برگزاری نشست‌های مختلف راهکارهایی را پیدا کنیم تا این نابسامانی‌ها به پایان رسیده و در صورت حل نشدن این مشکل چاره‌ای برای تعیین تکلیف هیئت فوتبال داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بسیاری از بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال در تماس‌هایی که با ما داشتند از بی‌نظمی در برگزاری مسابقات گله‌مند بوده و خواستار حل مشکل و اختلاف هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان شدند.

گزارش از: شهرام جباری – رویا سیف‌بابلانی

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول