اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوتبال ذوب‌آهن در سراشیبی سقوط/

ذوب‌آهن زمانی خصوصی شد که فوتبالش در مرز سقوط قرار دارد

خبرگزاری فارس: در شرایطی که باشگاه ذوب‌آهن با خصوصی شدن شرکت سهامی ذوب‌آهن از خطر محو شدن از صحنه ورزش دور شده، تیم فوتبالش به عنوان ویترین باشگاه در خطر سقوط قرار گرفته است.

ذوب‌آهن زمانی خصوصی شد که فوتبالش در مرز سقوط قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زمانی که قانون منع هزینه کرد دستگاه‌های دولتی در ورزش به تصویب رسید، قابل پیش‌بینی بود که باشگاه ذوب‌آهن به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه دولتی با مشکلات زیادی مواجه شود.

دیری نپایید که این پیش‌بینی به طور کامل محقق شده و شرکت ذوب‌آهن برای هزینه کردن در مورد ورزش و حمایت مالی از باشگاه با مشکلات جدی مواجه شده و به مرور رشته‌های تحت حمایت این باشگاه یکی پس از دیگری به مرز تعطیلی رسیده و منحل شدند.

روند انحلال تیم‌های ورزشی باشگاه ذوب‌آهن به گونه‌ای پیش رفت که باشگاه ذوب‌آهن که زمانی 150 تیم ورزشی را در لیگ‌های مختلف آقایان و بانوان تحت پوشش داشت، به چند تیم محدود شد و تیم فوتبال اصلی‌ترین تیم تحت پوشش این باشگاه بود که تمام فکر و ذکر این باشگاه قدیمی نیز روی تیم فوتبال متمرکز شده بود.

با این حال اینکه در گذشته 19 درصد سهام باشگاه به صندوق فرهنگیان واگذار شده، هشت درصد دیگر در اختیار هواداران و پنج درصد در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد و به تازگی نیز اقدامات لازم برای واگذاری بلوک 37.5 درصدی سهام باشگاه با مصوبه هیئت دولت به صندوق بازنشستگى کارکنان صنایع فولاد در حال انجام است که در صورت عملی شدن این مسئله ذوب‌آهن خصوصی شده و تا مانعی برای هزینه کرد شرکت ذوب‌آهن برای باشگاه وجود نداشته باشد.

مشکل دولتی بودن باشگاه ذوب‌آهن درست در زمانی در حال مرتفع شدن است که تیم فوتبال ذوب‌آهن که در حال حاضر شالوده اصلی این باشگاه را تشکیل داده، وضعیتی بسیار بحرانی داشته و با قرار گرفتن در جایگاه شانزدهم در خطر سقوط قرار دارد.

در صورت ادامه روند فعلی تیم فوتبال ذوب‌آهن این تیم به دسته یک سقوط کرده و خصوصی شدن باشگاه و برطرف شدن مشکلات مالی سودی به حال این تیم ندارد زیرا حضور در لیگ دسته یک و صعود به لیگ برتر امری مشکل است و فوتبال اصفهان باید سال‌ها حسرت دو تیمی شدن را به دوش بکشد.

انتهای پیام/63006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول