اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بیست و هفتم لیگ برتر

جدال اول و آخر فوتبال ایران / پیکان‌سواری فرکی در اهواز

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مدعیان صدرنشینی به مصاف فانوس‌به دستان قعر جدول می‌روند.

جدال اول و آخر فوتبال ایران / پیکان‌سواری فرکی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا از عصر پنج‌شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود.

در این هفته از رقابت‌ها فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی میزبان پیکان است و نفت آبادان در دیدار سخت در برابر استقلال تهران قرار خواهد گرفت.

* استقلال تهران نفت آبادان جدال صدر و قعر جدول

در یکی از بازی‌های حساس این هفته تیم صدرنشین استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان نفت آبادان است.

نفتی‌ها که در این فصل با ارائه بازی‌های نه‌چندان جالب و نتایج فاجعه‌بار فصلی تلخ را برای هواداران پرشور آبادانی رقم زدند در این دیدار به دنبال اثبات و دفاع از آبروی فوتبالی خود هستند.

طلایی‌پوشان آبادانی که در این فصل با تغییر سه سرمربی، سه مدیرعامل و دو هیئت مدیره رکوردی تاریخی در جابجایی‌ها از خود به جای گذاشتند با وجود قرار گرفتن در قعر جدول هنوز هم شانس بقاء در لیگ برای خود متصور هستند.

این در حالی است که اکثر هواداران این تیم امید چندانی برای ابقاء تیم محبوب خود ندارند.

به هر حال نفتی‌ها در این دیدار در جستجوی حداقل امتیاز به تلاش با حریف قدرتمند پایتخت‌نشین خود خواهد رفت.

در سوی دیگر استقلال صدرنشینی قرار دارد که این روزها در آمادگی کامل قرار دارد و امیر قلعه‌نویی با ستاره‌های خود دست بازی برای چینش مهره‌های موردنظرش برای این دیدار دارد.

آبی‌پوشان پایتخت که با نتایج مناسب در نیم فصل دوم خود را به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی معرفی کردند قطعاً در این دیدار چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارد تا همچنان فاصله امتیازات خود با سایر رقیبان را حفظ یا افزایش دهد.

البته تاریخچه بازی‌های این دو تیم حاکی از برتری طلایی‌پوشان آبادانی در برابر آبی‌های تهرانی دارد.

به گونه ای که در 9 دیدار رودرو نفتی‌ها پنج پیروزی و استقلال چهار برد را در کارنامه‌ دارند تا طلایی‌پوشان جزء معدود تیم‌هایی باشند که در برابر دو تیم پرطرفدار پایتخت در کسب پیروزی‌ها پیش باشند.

نفتی‌ها در دیدارهای خو در برابر استقلال سابقه پیروزی در برابر این تیم در ورزشگاه آزادی را نیز در کارنامه دارند هرچند یک بار نیز شکست سنگین 6 بر 2 را در برابر حریف پذیرفته‌اند.

در هر حال به نظر می‌رسد دیدار تیم‌های صدرنشین و قعرنشین جدول در شرایطی که هر دو نیاز به امتیازات کامل مسابقه دارند می‌تواند آبستن حوادث زیاد و جذابیت‌های خاص خود باشد.

* پیکان‌سواری فولاد در اهواز

در دیگر دیدار هفته بیست و هفتم و در ورزشگاه تختی آبادان تیم فولاد خوزستان در برابر پیکان تهران صف‌آرایی خواهد کرد.

شاگردان حسین فرکی در تیم فولاد که در این فصل با ارائه بازی‌هایی زیبا و نتایجی خیره کننده خود را در زمره مدعیان لیگ برتر قرار دادند در این هفته در برابر پیکان ته جدولی قرار می‌گیرند.

سرخ‌پوشان اهوازی که در دیدار هفته قبل در برابر ملوان با چاشنی شانس و گل دقیقه 4+90 و البته زیبای سروش رفعتی از شکست گریختند حالا به رکورد 18 بازی بدون شکست دست یافته‌اند.

فولادی‌ها که حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یکی از مهم‌ترین اهداف‌شان در این فصل است برای رسیدن به این مهم باید در بازی‌های خانگی به کسب امتیازات کامل بیا‌ندیشند.

شاگردان حسین فرکی که هم‌اکنون با 46 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند با کسب امتیازات این دیدار می‌توانند همچنان خود را به عنوان مدعی قهرمانی و حضور در فصل لیگ قهرمانان آسیا نگه‌دارند.

اما در سوی دیگر پیکانی قرار دارد که حال و روز خوشی در رقابت‌های این فصل ندارد.

این تیم که لیگ برتر را با عبدالله ویسی آغاز کرد نتوانست نتایج مناسبی را در رقابت‌های این فصل کسب کند و در میانه‌های راه ویسی جای خود را به فیروز کریمی داد.

فیروزه‌ای پوشان تهرانی در این دیدار برای امیدوار ماندن به بقاء در لیگ برتر به امتیاز نیاز دارند.

پیکان تهران که هم‌اکنون با 23 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد در هفته قبل نیز در جدال خودروسازان موفق نبود در زمین خود دو بر یک برابر سایپا تن به شکست داد.

فیروز کریمی سرمربی پیکان که خاطرات خوشی را از حضور در اهواز و در تیم استقلال این شهر دارد امیدوار است بازهم با خاطره‌ای خوش و با دستی پر اهواز را ترک کند.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و پیکان تهران در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر جام خلیج فارس از ساعت 16 جمعه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول