اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان خبر داد

فعالیت 70 کارگاه مسگری در زنجان /زنجان مادر مس ایران

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان گفت: 70 کارگاه مسگری پروانه‌دار در استان زنجان فعالیت می‌کند.

فعالیت 70 کارگاه مسگری در زنجان /زنجان مادر مس ایران

جعفر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وضعیت کنونی مسگری در استان زنجان بسیار خوب بوده و نسبت به دوره‌های گذشته رونق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسگران جدیدی در زمینه این رشته روی کار آمده و روز به روز به تعداد فعالان این رشته صنایع‌دستی در استان افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم نیز استقبال بسیار زیادی از این محصولات دارند.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان با بیان اینکه میزان تولیدات محصولات مس در استان زنجان طی سال‌های گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر محصولات مس استان زنجان به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

*زنجان مادر مس ایران

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان به عنوان مادر مس ایران معروف است، اضافه کرد: با توجه به زیاد بودن متقاضیان داخلی تولیدات صنعت مس زنجان در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

کریمی یادآور شد: صادرات محصولات مس به کشورهای خارجی آنگونه که باید در استان زنجان جا نیفتاده است.

*گرانی مواد اولیه از مشکلات مسگران زنجانی

وی با اشاره به اینکه گرانی‌های موجود در بازار سبب استقبال پایین مردم از محصولات صنایع‌دستی به ویژه مس می‌شود، ادامه داد: نوسانات قیمت مواد اولیه مشکلات زیادی را برای مسگران ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان با بیان اینکه قلع به عنوان مواد اولیه تولید محصولات مس که در سفیدگری کاربرد دارد، بسیار گران شده است، اذعان داشت: این ماده جزو مواد اولیه ضروری بوده که قیمت کنونی آن در بازار کیلویی 100 هزار تومان برآورد شده است.

*اقدام 20 کارگاه مسگری برای پروانه کسب

وی با اشاره به اینکه حدود 70 تا کارگاه مسگری با پروانه کسب در استان زنجان فعال هستند، ادامه داد: 20 کارگاه نیز برای اخذ پروانه کسب اقدام کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه تعدادی از کارگاه‌ها و مغازه‌های مسگری بدون پروانه کسب در استان زنجان فعالیت دارند، تصریح کرد: اشتغالزایی این کارگاه‌ها بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: در هر کارگاه مسگری حدود چهار تا پنج فرصت شغلی برای متقاضیان ایجاد شده است.

انتهای پیام/73006/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول