اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی انتقاد کرد

نبود نهضت مهارت‌آموزی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی آذربایجان‌غربی باید فرهنگ مهارت‌آموزی با هدف کیفی‌سازی خدمات و افزایش زمینه‌های اشتغال پایدار ترویج شود.

نبود نهضت مهارت‌آموزی در آذربایجان‌غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نبود احساس نیاز به مهارت‌آموزی در آذربایجان‌غربی از دلایل اصلی در بروز این مشکل فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر کاربردی ‌بودن آموزش‌ها و مهارت‌هایی که توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، افزود: حدود 70 درصد از دروسی که توسط این اداره کل آموزش داده می‌شود، عملی است در حالی که در دیگر مراکز آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این رقم 30 درصد است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نبود مهارت‌های کسب‌و‌کار را یکی از چالش‌های جدی در بازار کار دانست و تأکید کرد: مدارک نظری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در کنار کسب آموزش‌های عملی در محیط کار واقعی می‌تواند در حل این مشکل و به‌کارگیری صحیح و افزایش کاربرد نیروی انسانی شاغل تأثیر بسزایی داشته باشد.

اسعدی در بخش دیگری از سخنان خود بر حذف آموزشگاه‌های مخل چرخه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال در استان تأکید کرد و افزود: برخی افراد بدون اخذ مجوز اقدام به راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌کنند که این امر سبب ایجاد موازی‌کاری و اختلال در چرخه آموزش و در نتیجه اشتغال در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با آموزشگاه‌های فنی غیرمجاز در آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: نداشتن فضای مناسب آموزشی و فاقد نور و غیر کارشناسی‌ بودن آموزش‌ها از مهم‌ترین معایب این آموزشگاه‌ها است که جمع‌آوری آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است.

اسعدی از برخورد جدی با مؤسسات کارآموزی بخش‌های دولتی که با آموزشگاه‌های بخش خصوصی در حال رقابت هستند خبر داد و خاطر نشان کرد: باید حمایت‌های لازم از آموزشگاه‌های بخش خصوصی که توسط افراد دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با دریافت تسهیلات و ایجاد مکانی مناسب و در شأن هنرجویان راه‌اندازی شده‌اند، به عمل آید.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول