اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج اعلام کرد

افتتاح فاز نخست گازرسانی به کهنوج در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: فاز نخست گازرسانی به کهنوج به زودی آماده بهره‌برداری است و فاز دوم این پروژه نیز از سال 92 در مرکز شهر و دیگر محله‌ها انجام می‌گیرد.

افتتاح فاز نخست گازرسانی به کهنوج در آینده نزدیک

عباس اطمینانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: طی سال‌های 91 - 90 با تهیه برنامه چهار ساله توسعه شهرستان شتاب خوبی در زمینه سازندگی و توسعه همکاری در بخش‌های مختلف تدوین شده و در حال اجرا است.

وی افزود: این روند در آینده نه چندان دور کهنوج را به شهرستانی با تمام زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های شهری تبدیل می‌کند.

اطمینانی تصریح کرد: اعتبارات خوبی طی دو سال گذشته علاوه بر درآمدهای شهرستان کهنوج از منابع استانی و ... توسط شورای برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص یافته که این روند تا دستیابی به تمام برنامه‌ها ادامه دارد.

وی در مورد روند پروژه گازرسانی در کهنوج بیان داشت: در محله‌های امیرآباد، ناصرآباد، حسین‌آباد و نظمیه و سادات لوله‌گذاری گاز انجام شده است که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد، اما فاز دوم این پروژه نیز از سال 92 در مرکز شهر و دیگر محله‌ها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دول صاحبان صنایع امروزه به دنبال آن دسته از حامل‌های انرژی هستند که آلاینده‌های کمتری تولید می‌کنند و به همین دلیل جهان به گاز طبیعی روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه 100 کیلومتر از خط لوله گاز (صلح) از حوالی شهر کهنوج و رودبار می‌گذرد، ابراز داشت: شهرستان‌های جنوبی کهنوج و جیرفت در آینده‌ای نزدیک از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. 

فرماندار کهنوج بیان داشت: گاز طبیعی منبع انرژی تقریباً پاکیزه، فراوان و ارزان‌قیمتی است که هم‌اکنون به مقیاس وسیع برای مصارف صنعتی و خانگی به کار رفته و در طی دهه‌های آینده بهره‌برداری از آن گسترش می‌یابد.

شریفی نماینده شرکت گاز در شهرستان کهنوج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فاز نخست گازرسانی به شهرستان کهنوج با اجرای ایستگاه و نصب علمک به زودی آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه اعتبار فاز نخست گازرسانی 3 میلیارد و 400 میلیون تومان است، تصریح کرد: طول خط لوله‌گذاری 66 کیلومتر پلی‌اتیلن است که 95 درصد آن اجرا شده است.

انتهای پیام/80008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول