اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز-149

عرب‌مقصودی: 49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد: 49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران در دهه فجر افتتاح شده است.

عرب‌مقصودی: 49 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران افتتاح شد

محسن عرب مقصودی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به سه روستای تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: خدمات گاز لوله‌کشی در مازندران در قبل از انقلاب در حد صفر بود و تمام خدمات گازرسانی شهری و روستایی در این استان مدیون پیروزی انقلاب است و ما رسیدن نعمت پاک گاز طبیعی به هر نقطه از استان و روستاهای آن را پیام انقلاب برای رسیدن مردم به رفاه تلقی می‌کنیم که به برکت وجود امام راحل و خون شهدا این امر محقق شده است.

* رتبه نخست مازندران در نفوذ گاز لوله‌کشی روستایی

محسن عرب‌مقصودی با اعلام ضریب 98 درصدی گاز لوله‌کشی شده در شهرهای مازندران گفت: 46 شهر و هزار و 341 روستای مازندران از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند شده‌اند که ضریب نفوذ گاز در شهرهای استان 98 درصد و در روستاهای آن 73 درصد است.

وی در ادامه با اشاره به متوسط ضریب 55 درصدی نفوذ گاز لوله کشی در کشور افزود: مازندران نسبت به این ضریب در کشور در گازرسانی روستایی از نرم کشوری جلوتر است و از این نظر رتبه نخست کشور به مازندران اختصاص دارد.

عرب‌مقصودی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام و مورد بهره‌برداری استان و با افزایش خانوار برخوردار روستایی از یک‌هزار و 341 روستا به یک‌هزار و 390 روستا ضریب برخورداری گاز روستایی مازندران به 74.5 درصد افزایش می‌یابد که خود این امر در افزایش ضریب برخورداری مشترکان روستایی استان نیز مؤثر است.

وی تصریح کرد: در بخش گازرسانی به صنایع نیز، ما در حال حاضر 582 واحد صنعتی را زیر پوشش داریم و همچنین دو نیروگاه نکا و نوشهر نیز زیر پوشش گاز لوله‌کشی هستند و در محور احداث و افتتاح جایگاه‌های سی ان جی نیز تاکنون 91 جایگاه در استان به بهره برداری رسیده‌اند و به متقاضیان خدمات می‌دهند.

* بهره‌مندی 7870 خانوار از گاز

عرب‌مقصودی اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر امسال از کل 49 پروژه مورد بهره‌برداری 271 کیلومتر آن بخش لوله‌گذاری بوده و میزان سرمایه‌گذاری در آنها 154 میلیارد ریال است که 7 هزار و 870 خانوار روستایی در آنها از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

*بهره‌مندی 100 درصدی تنکابن از نعمت گاز

وی با اعلام اینکه تمام چهار شهر شهرستان تنکابن دارای نعمت گاز هستند، افزود: 100 درصد جمعیت شهری و همچنین بیش از 45 درصد روستاهای شهرستان تنکابن از گاز لوله‌کشی بهره‌مند بوده و از 239 روستای شهرستان تنکابن 158 روستا دارای قابلیت گازرسانی هستند.

این مسئول اضافه کرد: برخی از روستاهای تنکابن به دلیل دوری و صعب‌العبور بودن دارای مشکلاتی هستند که در مراحل بعد برای گاز‌رسانی به آنها برنامه‌ریزی و تامین اعتبار خواهد شد.

عرب‌مقصودی گفت: در حال حاضر 71 روستای این شهرستان از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر نیز در 80 روستا پیمانکاران در حال اجرای پروژه‌های گاز هستند که حجم لوله‌گذاری در آنها 309 کیلومتر است و این پروژه‌ها با ارزش ریالی 354 میلیارد ریال در دست اجرا هستند.

وی اضافه کرد: با اتصال خانوارهای بهره‌بردار پروژه‌های مورد بهره‌برداری در تنکابن، ضریب نفوذ گاز روستایی این شهرستان به 47.5 درصد می‌رسد.

* بهره‌مندی 267 خانوار روستایی تنکابن از گاز

وی پروژه گازرسانی به سه روستای جلیل‌آباد، کراتچال و سرفقیه آباد بخش مرکزی را با حجم 10 هزار و 200 متر لوله‌گذاری و 5 هزار و 670 میلیون ریال سرمایه‌گذاری معرفی کرد که 267 خانوار در آنها از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

وی سرانه سرمایه‌گذاری بر اساس هر نفر در این پروژه را 21 میلیون ریال عنوان کرد در حالی‌که دولت برای این منظور به شرکت ملی گاز استان 12 میلیون ریال می‌دهد.

انتهای پیام/86020/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول