اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

واگذاری بیش از 3 هزار هکتار اراضی قابل کشت در دشت فتحعلی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ 3 هزار و 658 هکتار اراضی قابل کشت در دشت فتحعلی به متقاضیان واگذار می‌شود.

واگذاری بیش از 3 هزار هکتار اراضی قابل کشت در دشت فتحعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه توجیهی نحوه واگذاری اراضی دشت فتحعلی در جمع عشایر قشلاق قره‌تپه پارس‌آباد اظهار داشت: این واگذاری‌ها در اجرای طرح واگذاری اراضی بر اساس دستور‌العمل تعیین شده انجام می‌شود که امیدواریم در سایه این واگذاری‌ها رونق کشاورزی و حرکت مثبت به سمت توسعه منطقه را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حمایت از فعالان بخش کشاورزی مصمم است و بحث توسعه کشاورزی به صورت ویژه در دستور کار رئیس جمهور و هیئت دولت قرار دارد.

استاندار اردبیل یادآور شد: تلاش دولت این است که با حمایت از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی میزان درآمد مردم و تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

نیکزاد با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی پارس‌آباد گفت: اراضی این شهرستان به لحاظ استعداد خوبی که دارد گاهی در سال دو بار کشت می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: با تلاش و تولید بیشتر میزان وابستگی به کشورهای دیگر روز به روز کاهش خواهد یافت و با بالا بردن میزان تولید انواع محصولات کشاورزی، صنعتی و مواد غذایی دیگر تحریم‌ها نه تنها هیچ اثر منفی نخواهد داشت، بلکه این تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان به فرصت تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: این شهرستان می‌تواند با توسعه بخش کشاورزی و دامپروری و اجرای طرح‌های نوین کشاورزی و استفاده بهتر از منابع آب و خاک علاوه بر نیاز استان بخشی از مایحتاج عمومی کشور را تامین کند.

نیکزاد پروژه پمپاژ دشت فتحعلی را از طرح‌های عظیم کشور دانست و افزود: دولت برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است.

وی همچنین به طرح واگذاری اراضی دشت فتحعلی به خانوارها و بهره‌برداران قانونی واجد شرایط اشاره کرد و افزود: طرح واگذاری، طرح بسیار ارزشمندی است و در واگذاری زمین‌های این قشلاق قانون و دستورالعمل ابلاغی ملاک عمل خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به زودی با واگذاری زمین به افراد حائز شرایط قشلاق قره‌تپه شاهد اجرای اولین مرحله این طرح بزرگ و مهم خواهیم بود.

این مسئول اجرای این طرح را به نفع اهالی محل و مردم منطقه دانست و ادامه داد: با واگذاری این اراضی شاهد دو برابر شدن میزان تولیدات کشاورزی و باغی، رفع مشکل بیکاری و رونق منطقه خواهیم بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای موفق و سریع این طرح مهم منوط به وحدت و همدلی و همکاری مردم منطقه با مسئولان است.

نیکزاد ابراز داشت: جلسات متعددی در زمینه اجرای این طرح برگزار شده و در اجرای این طرح حق و حقوق دارندگان پروانه چرا داده شده و فقط قانون فصل‌الخطاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از عشایر و ساکنان قشلاق قره‌تپه پارس‌آباد مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول