اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت 974 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات طرح‌های توسعه بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از قطعی شدن جذب 99درصدی اعتبارات تخصیص داده شده به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی، طبق اعلام بانک کشاورزی استان خبر داد.

پرداخت 974 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات طرح‌های توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی که با هدف بررسی و رفع مشکلات جذب تسهیلات طرح‌های کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: تعداد طرح‌‌های خالص معرفی شده به بانک کشاورزی استان تا تاریخ 26 بهمن ‌ماه سال‌جاری 4 هزار و 310 مورد و به ارزش 2 هزار و 90 میلیارد و 65 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد طرح تاکنون 3 هزار و 373 طرح به مبلغ 973 میلیارد و 325 میلیون ریال عقد قرارداد شده است، افزود: خروجی طرح‌های عقد قرارداد شده منجر به ایجاد اشتغال برای10 هزار و 240 نفر در آذربایجان‌شرقی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اینک 574 طرح مصوب به ارزش 472 میلیارد و 923 میلیون ریال در حال نهایی شدن و عقد قرارداد است، افزود: با تحقق این میزان طرح در دو هفته آینده باید گفت که 99 درصد از  اعتبارات تخصیص داده شده به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی استان جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه از برش 142 میلیارد تومانی برای 20 شهرستان، 365 طرح با اعتبار 544 میلیارد و 81 میلیون ریال در حال تکمیل مدارک هستند، افزود: شهرستان‌های اهر 152 درصد، چاراویماق 137 درصد، ملکان 129 درصد، خداآفرین 121 درصد، هریس 112 درصد، مرند 111 درصد، هشترود 103درصد و مراغه 103درصد به ترتیب بیشترین میزان جذب تسهیلات را داشته و توانسته‌اند ضمن جذب صد درصدی اعتبارات ابلاغی، بیش از این مقدار در توسعه کشاورزی قدم‌های موثری بردارند.

محمدیان با اشاره به اینکه شهرستان‌های بناب 27درصد، کلیبر 31درصد، جلفا 35درصد، اسکو 38درصد، میانه 42 درصد، بستان‌آباد 42درصد، تبریز 49درصد و شبستر 50درصد، به ترتیب کمترین میزان جذب تسهیلات را داشته‌اند، افزود: لازم است مدیران این شهرستان‌ها که نتوانسته‌اند نیمی از اعتبارات خود را جذب کنند با برگزاری جلسات مشترکی با مدیران بانک‌ها و صاحبان طرح‌های معرفی شده نسبت به جذب صد درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی با تاکید به اینکه مدیران بانک کشاورزی متعهد شده‌اند که مانند سابق برای توسعه بخش کشاورزی استان، فعالیت مطلوبی انجام دهند، افزود: آن دسته از شرکت‌های خصوصی که در ارائه طرح و جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی تعلل کنند از گردونه این طرح خارج خواهند شد و با توجه به  مصوبات جلسه کارگروه توسعه کشاورزی، اعتبارات این طرح شناور شده و همه شهرستان‌ها می‌توانند در یک ماه آینده بیش از برش و سهمیه خود از محل این اعتبارات جذب کنند.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول