اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

سمنان در تشکیل صندوق‏های حمایت از کشاورزی در کشور برتر شد +تصاویر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان در تشکیل صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور برتر شده است.

سمنان در تشکیل صندوق‏های حمایت از کشاورزی در کشور برتر شد +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور شماری از مدیران کشوری و فعالان پرتلاش بخش کشاورزی و نیز مسئولان سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، فرماندار شهرستان آرادان و جمعی از بهره‏برداران، هفتمین صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، در شهرستان آرادان تاسیس شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در مراسم تاسیس این صندوق گفت: استان سمنان در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و توسعه این بخش گام‏های خوبی برداشته است و با تشکیل هفتمین صندوق شهرستانی توسعه کشاورزی در آرادان، سمنان اولین استان کشور محسوب می‏شود که تمامی شهرستان‏های آن با پیگیری‏های انجام شده، دارای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شده‏اند.

سیدمجید موسوی از عزم دولت برای رشد بخش کشاورزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تشکیل این صندوق‏ها در استان سمنان کاری بزرگ و مهم بود که با حضور و مشارکت خود بهره‏برداران و کشاورزان محقق شد.

وی با اشاره به ویژگی‏های اقلیمی و جغرافیایی استان سمنان ادامه داد: هر چند استان سمنان تنها یک درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را با توجه به مشکل کمبود آب در این استان داراست؛ اما موفق شده است تا شش درصد سرمایه صندوق‏های توسعه بخش کشاورزی را در تمام کشور به خود اختصاص دهد و این یک موفقیت بزرگ به شمار می‏رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر لزوم همکاری همه دست‏اندرکاران بخش کشاورزی در اجرای طرح‏های بزرگی همچون توسعه کشاورزی و ایجاد صندوق‏های حمایت از بخش کشاورزی در استان سمنان گفت: شرط موفقیت صندوق‏های حمایت از توسعه کشاورزی که به خوبی در جای جای این استان راه‏اندازی شده، هماهنگی و اعتمادسازی بین اعضا و هیئت مدیره این صندوق‏هاست.

موسوی ادامه داد: این صندوق‏ها که نوپا محسوب می‏شوند، در استان سمنان باید به مرحله‏ای برسند که بتوانند با به عضویت درآوردن تمام بهره‏برداران بخش کشاورزی در این استان، در زمینه‏های مختلف به آن‏ها خدمات ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، با تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آرادان با 365 نفر سهام‏دار و بیش از 12 میلیارد ریال سرمایه که هفتمین صندوق شهرستانی استان است، تمام شهرستان‏های استان دارای این صندوق شدند.

بر اساس گزارش‏های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از این حیث استان سمنان در کشور پیشگام است.

انتهای پیام/2249/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول