اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد خبر داد

برنامه جدید جهاد کشاورزی برای باغات دیم در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌ای جدید در این استان برای احداث باغات دیم خبر داد.

برنامه جدید جهاد کشاورزی برای باغات دیم در کهگیلویه و بویراحمد

سید یعقوب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برنامه جدیدش در رأس مدیریت کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این تصمیم خود، شروع عملیات گسترده کشت دیم باغات را برنامه جدیدش در حوزه تولید و اشتغال و درآمد خواند. برنامه داریم تا کشت باغات دیم از جمله انگور و انجیر را در این استان راه بیاندازیم.

موسوی با بیان اینکه همه چیز برای اجرای این برنامه و تصمیم مهیا است، گفت: در این استان چه چیزی کم است که ما این کار را نکنیم.

مرد شماره یک کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد سازمان متبوع خود را دارای رسالت بزرگی خواند و ادامه داد: بنا داریم تا با همکاری خود مردم و کشاورزان، تولید محصولات کشاورزی را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

وی تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد آب هست، آب و هوای مناسب هم هست و مهم‌تر از همه خاک حاصلخیز هم هست، پس حیف است از این فرصت‌ها برای ایجاد شغل، درآمد و رونق اقتصاد این استان بهره‌ای نبریم.

* بازدید از اراضی منابع ملی مستعد برای اجرای طرح‌های کشت باغات دیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از میزان بارندگی خوب در این استان خبر داد و گفت: مشکل پراکندگی نامناسب باران را نیز با گسترش برنامه‌های مهار و ذخیره نزولات آسمانی جبران می‌کنیم که هیچ مشکلی در راه ترویج و توسعه کشت باغات دیم در این استان نباشد.

 

انگور دیم

موسوی تأکید کرد: این کار نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و همه آحاد جامعه و مهم‌تر از همه کمک و همکاری خود کشاورزان و مردم بوده که امید است همه این عوامل در کنار هم قرار گیرند تا کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خیز بلندی بردارد.

این متولی حوزه کشاورزی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد که به تازگی سکان هدایت تولید در این را به عهده گرفته است، خبر داد: برای آشنایی و آگاهی از وجود اراضی مستعد به همراه تیمی از سازمان جهاد کشاورزی بخش‌های زیادی از اراضی این استان را به صورت پیاده و زمینی بازدید کردیم و انصافا" جاهای بسیار دیدنی و مناسب برای اجرای این طرح‌ها وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: آینده کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را روشن و امیدوارکننده می‌بینم.

انتهای پیام/82005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول