اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

نخستین مرکز پیشگیری بیماری‌های صعب‌العلاج در زنجان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیه استان زنجان برای نخستین بار در کشور تصمیم به احداث مرکز تخصصی آموزشی و پیشگیری بیماران صعب‌العلاج گرفته است.

نخستین مرکز پیشگیری بیماری‌های صعب‌العلاج در زنجان احداث می‌شود

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان 13 مارس را روز جهانی کلیه اعلام کرد و اظهار داشت: این روز در ایران با 23 اسفند ماه همزمان شده است.

*وجود یک‌هزار و 100 بیمار کلیوی در زنجان

وی از وجود یک‌هزار و 100 بیماری کلیوی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: 250 نفر از این بیماران در حال حاضر در مرحله دیالیز هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود دو مرکز دیالیز در شهر زنجان خبر داد و گفت: تجهیزات دیالیز شهر زنجان در دو بیمارستان ولی‌عصر و آیت‌الله موسوی مستقر هستند.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، ماهنشان و طارم هم به تجهیزات دیالیز مجهز شده‌اند.

طهماسبی به حضور 550 بیمار پیوند کلیوی در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: پیوند کلیه از طریق انجمن هماهنگ می‌شود.

وی با اشاره به رواج پیوند کلیه از افراد به صورت آزاد تصریح کرد: خوشبختانه پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی در چند سال گذشته رواج یافته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تعداد بیماران پیوند کلیه شده در سال‌جاری را 22 نفر اعلام کرد.

*مراقبت از 292 بیمار برای پیشگیری از ورود به مرحله دیالیز

وی با بیان اینکه در حال حاضر 292 بیمار کلیوی در استان زنجان شناسایی شده‌اند اضافه کرد: این بیماران برای جلوگیری از رسیدن به مرحله دیالیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند.

طهماسبی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد درصد افزایش بیماران کلیوی در استان گفت: درصد رشد بیماری در کشور 15 تا 17 درصد است.

وی تاکید کرد: 70 درصد از بیماری‌های کلیوی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای بروز می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان عدم درمان بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون را از جمله دلایل درگیر شدن کلیه دانست و اضافه کرد: عدم درمان عفونت‌ها و سیگار کشیدن از دیگر دلایل درگیر شدن کلیه است.

وی تصریح کرد: آسیب‌های خارجی به کلیه تنها 30 درصد از دلایل بیمارهای کلیه است.

طهماسبی درصد ورود بیماران کلیه در استان زنجان به مرحله دیالیز را پنج تا شش درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن حمایت از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی تصریح کرد: پیشگیری از شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج در دستور کار انجمن‌های حمایت از بیماران کلیه قرار گرفته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تاکید کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیه استان زنجان برای نخستین بار در کشور تصمیم به احداث مرکز تخصصی آموزشی و پیشگیری بیماران صعب‌العلاج گرفته است.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی آموزش و پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج زنجان با سرمایه‌گذاری خیران احداث می‌شود و بخشی از آن به مشاوره سالمندان اختصاص یافته است.

طهماسبی به پیشرفت 60 درصدی مرکز تخصصی آموزش و پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج اشاره و تصریح کرد: اگر برنامه احداث این مرکز طبق پیش‌بینی انجام شده پیش رود، در پایان سال 92 به پایان می‌رسد.

وی تاکید کرد: مرکز تخصصی آموزش و پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج توان پاسخگویی به نیازهای شمال‌غرب کشور را دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه مرکز تخصصی آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های صعب‌العلاج در پنج طبقه احداث می‌شود، اضافه کرد: این مرکز در 40 هزار مترمربع و با اعتبار 3 میلیارد تومانی احداث می‌شود.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول