اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 11 شعبه گیلان

225 کاندیدای انتخابات نظام پزشکی گیلان رقابت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی گیلان گفت: در انتخابات نظام پزشکی استان 225 کاندیدا در 11 شعبه استان رقابت کردند که نتایج آن اعلام می‌شود.

225 کاندیدای انتخابات نظام پزشکی گیلان رقابت کردند

ارسلان داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه انتخابات نظام پزشکی هر چهار سال در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره انتخابات نظام پزشکی گیلان در 11 شعبه شهرستانی برگزار شد.

وی از حضور پرشور رای ‌دهندگان انتخابات مذکور در محل صندوق‌های اخذ رای خبر داد و گفت: این انتخابات از ساعت هشت صبح دیروز آغاز شده و تا عصر ادامه یافت.

*رقابت 42 کاندیدا در رشت

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی گیلان با بیان اینکه حدود سه هزار و 500 نفر در شهرستان رشت دارای حق رای در انتخابات نظام پزشکی بودند، اضافه کرد: با استقبال از این انتخابات زمان آن به مدت یک تا دو ساعت دیگر تمدید شد.

وی با اشاره به حضور 42 کاندیدای انتخابات مذکور از شهرستان رشت، تصریح کرد: از بین کاندیداهای موجود 17 نفر برای حضور در هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان رشت انتخاب می‌شوند.

*رقابت 225 کاندیدا در گیلان

داداشی تعداد کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی در سطح استان را 225 نفر عنوان کرد و گفت: در دیگر شهرستان‌های گیلان نیز به نسبت جمعیت پزشکان و پیراپزشکان بین هفت تا 11 نفر برای عضویت در هیئت‌های نظام پزشکی شهرستانی انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به ترکیب هیئت مدیره سازمان‌های نظام پزشکی استانی و شهرستانی، ادامه داد: در هیئت مدیره استانی و شهرستان‌ها با توجه به ترکیب افراد منتخب، یک نفر از بین اعضای هیئت مدیره به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین از بین دیگر اعضای هیئت مدیره افرادی به عنوان نایب رئیس، منشی و مسئول هیئت‌های بدوی و نظارتی انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، پزشکان عمومی و متخصص، دندان پزشکان، دارو‌سازان، گروه‌های پروانه‌دار مانند فیزیوتراپ‌، بینایی‌سنج‌، شنوایی‌سنج‌، ماما، آزمایشگر و پاتولوژیست‌ها در این انتخابات شرکت کردند.

*سازمان نظام پزشکی ارگانی صنفی است

داداشی به روند اجرایی این انتخابات اشاره کرد و گفت: برای هر گروه رای‌ دهنده صندوق جداگانه‌ای قرار داده شد و رای‌ها به صورت جداگانه شمارش شد.

وی درباره وظایف سازمان نظام پزشکی، اضافه کرد: این سازمان یک ارگان صنفی و خصوصی بوده و وظیفه آن دفاع از صنف پزشکان است.

این مسئول سازمان نظام پزشکی را نماینده پزشکان و پیراپزشکان نامید و افزود: این سازمان در بحث تعیین تعرفه‌های پزشکی و پیراپزشکی نقش مؤثری دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تخلفی از طرف پزشک رخ دهد به طور معمول شکایت‌ها به سازمان نظام پزشکی منتقل می‌شود و در این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*نتایج انتخابات نظام پزشکی اعلام می‌شود

داداشی، وظیفه اصلی سازمان نظام پزشکی را کارهای صنفی دانست و گفت: تعامل با جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی از وظایف هیئت مدیره این سازمان است.

وی با بیان اینکه نتایج این انتخابات اعلام می‌شود، اظهار کرد: کاندیداهایی که نسبت به نتایج انتخابات اعتراض و یا شکایتی داشته باشند می‌توانند در فرصت مشخص ‌شده اعتراض‌های خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول