اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی کرمان:

قرآن در بین همه اقشار جامعه رسوخ کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان گفت: قرآن در جامعه رواج یافته و در بین همه اقشار از خردسال تا بزرگسال رسوخ کرده است.

قرآن در بین همه اقشار جامعه رسوخ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ماشاءالله ابراهیمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی دادگستری کرمان اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران، قرآن در جامعه رواج یافته و در بین همه اقشار از خردسال تا بزرگسال رسوخ کرده است.

وی افزود: در زمان نبی مکرم اسلام (ص) قرآن و تدبر در آن، حفظ و اهتمام به آن در اوج خود قرار داشت و حافظان و حاملان کلام وحی، خود ملتزم‌ترین افراد به قرآن بودند.

ابراهیمی تصریح کرد: اما پس از رحلت رسول گرامی اسلام و خانه‌نشینی معصوم اول، قرآن نیز به انزوا رفت به صورتی که افرادی مغرض به تفاسیری برگرفته از تورات و انجیل‌های تحریف یافته بود، اقدام می‌کردند.

وی بیان داشت: از زمان رسول گرامی اسلام تا انقلاب اسلامی همواره دوران شکوه قرآن تکرار نشد و تفاسیر موجود نیز از عدد انگشتان دست فراتر نمی‌رفت، اما با پیروزی انقلاب اسلامی آن شکوه و عزت در حال بازگشت است.

ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر شاهد چاپ تفاسیری زیاد و مختلف در جامعه بودیم که نویدبخش رونق قرآن کریم است.

هاشم سلطانی‌نژاد نفر برتر حفظ کل قرآن کریم کشور در این نشست گفت: در قرآن، احادیث و سنت نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به حفظ و حافظ قرآن اهمیت ویژه‌ای داده شده و از حافظ قرآن به عنوان پرچم‌دار اسلام و شریف‌ترین امت نامبرده شده است.

وی با اشاره به تاکید بزرگان دین، مراجع عظام و رهبر انقلاب اسلامی بر حفظ قرآن افزود: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول