اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور:

اصلی‌ترین هدف ارتقای مطالعه مفید است

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هدف اصلی نهاد کتابخانه‌ها ارتقای مطالعه مفید است، گفت: مطالعه مفید موجب ارتقای سطح دانش مردم شود.

اصلی‌ترین هدف ارتقای مطالعه مفید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، منصور واعظی در آیین افتتاح کتابخانه کوثر اهواز اظهار کرد: خوزستان تا پنج سال قبل جزو استان‌های ضعیف در بخش مطالعه بود، اما ظرف این مدت از مرز متوسط عبور کرده و باعث خوشحالی ا‌ست که شتاب توسعه، خوزستان را جزو 10 استان برتر کشور کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه در تلاش هستند تا هر چه زودتر اهداف سند چشم انداز تحقق پیدا کند، افزود: رسیدن به هشت متر مربع طبق سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌ها به همدلی و گام‌های متعالی مسئولان و مردم نیاز دارد.

دشمن گمان می‌کند از حوزه فرهنگ می‌تواند به انقلاب ضربه بزند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور خاطرنشان کرد: وقتی به شاخص‌های فرهنگی نگاه می‌کنیم، خوزستان و شهر اهواز از جهات برخی شاخص‌ها وضعیت مطلوبی دارند، اما این وضعیت در برخی شاخص‌ها ضعیف و در برخی دیگر متوسط است.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگ، هدف گذاری اصلی خود را انجام داده است، عنوان کرد: دشمن فکر می‌کند از طریق این حوزه می‌تواند آن به انقلاب ضربه بزند.

همت بلندی برای تغییر شرایط نیاز است

واعظی با اشاره به اینکه همت بلندی برای تغییر شرایط موجود در استان نیاز است، گفت: مردم جنگ اقتصادی و تحریم‌ها را تحمل کردند و باز هم تحمل می‌کنند، اما باید بدانند که صف بندی اصلی انقلاب اسلامی با دشمن در نفوذ به فرهنگ است که البته تاکنون نیز محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید پیروزی قطعی را در این جبهه محقق کنیم، افزود: خوزستان استان ویژه‌ای به لحاظ فرهنگی است و دشمن برای این منطقه نقشه‌های پیچیده‌ای در سر دارد، اما امیدواریم با افتتاح این کتابخانه‌ها شاهد برکات و تعالی هر چه بیشتر فرهنگ در شهرهای مختلف استان باشیم.

انتهای پیام/72001/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول