اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری‌ها روزانه 57 دقیقه مطالعه می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه مطالعه در استان 57 دقیقه در روز است.

چهارمحال و بختیاری‌ها روزانه 57 دقیقه مطالعه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی صادقی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور در دسترس نبودن کتاب برای همه مردم جامعه است، بر همین اساس طرح راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا طرح ملی ایستگاه مطالعه با ایجاد 142 ایستگاه مطالعه در سطح کشور آغاز شد.

صادقی از فعال کردن چهار ایستگاه مطالعه در استان خبر داد و تصریح کرد: در چهار ایستگاه پرتردد در شهر شهرکرد، از جمله بانک ملی مرکزی، شهرداری شهرکرد، بیمارستان آیت‌الله کاشانی و استانداری ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار 31 هزار و 500 جلد کتاب در این ایستگاه‌های مطالعه اضافه کرد: این تعداد کتاب به مرور در قفسه ایستگاه‌های مطالعه جانمایی خواهد شد و با هر بار شارژ کردن بیش از 3 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد کتاب‌هایی که تاکنون از ایستگاه‌های مطالعه به امانت گرفته شده است، اظهار کرد: تاکنون افزون بر 4 هزار و 109 جلد کتاب از این ایستگاه‌ها به امانت گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: هزار و 816 جلد کتاب نیز باز گردانده شده که بیشتر مربوط به کودکان بوده است.

صادقی با اشاره به انجمن‌های فعال کتابخانه‌ای استان در سال‌جاری خاطرنشان کرد: انجمن کتابخانه مرکز استان، شهر اردل، بروجن، بلداجی و بن انجمن‌های فعال بودند که تعداد جلساتشان در حد مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: در ماه گذشته کتابخانه اردل به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی معرفی شد.

این مسئول با اشاره به سرانه پایین مطالعه در استان اظهار کرد: سرانه مطالعه استان 57 دقیقه است اما کشور سرانه مطالعه این استان را 48 دقیقه اعلام کرده که لازم است تا بار دیگر این سرانه مورد بازبینی قرار بگیرد.

در این نشست از استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور زنان استانداری چهارمحال و بختیاری و سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری به عنوان اهدا کنندگان نمونه کتاب تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/68006/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول