اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت کتابخانه‌های عمومی

دومین ایستگاه مطالعه مازندران راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: دومین ایستگاه مطالعه مازندران در طبقه همکف استانداری مازندران گشایش یافت.

دومین ایستگاه مطالعه مازندران راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمداسماعیل امام زاده عصر امروز در آیین بهره برداری از دومین ایستگاه مطالعه رایگان با اشاره به اینکه هدف ما ترویج و توسعه کتابخوانی به صورت رایگان است، اضافه کرد: همه اقشار جامعه باید از نعمت کتاب بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست مقرر شد که یک هزار ایستگاه مطالعه در مسیرهای پرتردد در سطح کشور ایجاد شود، تصریح کرد: مازندران تا پایان سال جاری در ایجاد ایستگاه مطالعه پنج سهم دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین ایستگاه مطالعه در ایام دهه فجر در فرودگاه مرکز مازندران گشایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان سال جاری شهرداری، ترمینال دولت، بانک صادرات شعبه میدان شهدا مجهز به ایستگاه مطالعه شوند.

امام زاده اضافه کرد: در اجرای این طرح آزمایشی ماهانه سه‌هزار جلد کتاب در هر ایستگاه شارژ می‌شود و ما دغدغه برگشت کتاب را نداریم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ایستگاه مطالعه در مسیرهای پرتردد تحول بزرگی را در حوزه فرهنگی به همراه دارد، بیان داشت: هر ماه عنوان‌ها و تولید محتواها از سوی مخاطبان رصد و متناسب با سلایق کتابخوان‌ها شارژ انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه برای هر عنوان کتاب 200 هزار جلد سفارش کتاب داده شده است، خاطرنشان کرد: با این روند شاهد فعالیت بیشتر چاپخانه‌ها و انتشاراتی‌ها می‌شویم.

وی افزود: تاکنون 23 مکان ورزشی نیز مجهز به ایستگاه مطالعه شده است.

این مسئول تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی را مهم‌ترین فعالیت در بخش عمرانی این حوزه دانست و ادامه داد: 250 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز ما برای تعمیر و تجهیز 63 کتابخانه عمومی مازندران است.

امام زاده با بیان اینکه هر ایستگاه مطالعه دارای 15 عنوان کتاب در سنین مختلف است، اظهار داشت: از این تعداد عنوان، 10 عنوان متعلق به بزرگسالان، دو عنوان برای نوجوانان و سه عنوان ویژه کودکان است.

انتهای پیام/86006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول