اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

سالانه 50 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌های مطالعه ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: سالانه 50 هزار جلد کتاب در سازه ایستگاه‌های مطالعه می‌تواند جایگزین و به طور رایگان تحویل مردم داده شود.

سالانه 50 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌های مطالعه ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در مراسم افتتاح سومین سازه ایستگاه مطالعه کتاب در بانک ملی اردبیل اظهار داشت: این سازه‌ها طوری طراحی شده که می‌توان از کتاب‌های مختلف برای سنین مختلف کودکان و نوجوانان استفاده کرد تا بزرگسالان نیز همراه با فرزندانشان به خواندن کتاب ترغیب و تشویق شوند.

وی ادامه داد:‌ هر فردی می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه یا هر محل دیگر آن را مطالعه کند.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه نهادهای فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی را از شاخصه‌های اصلی توسعه در هر جامعه اعلام کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در مسیر عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و توسعه نامگذاری کردند با کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌هایی را طراحی کنیم که همه ایرانیان اهل مطالعه شوند.

وی، توجه به دانش‌افزایی را براساس منویات مقام معظم رهبری یادآور شد و تصریح کرد: این کار با استفاده و بهره‌گیری بهینه از فرصت‌ها در مسیر کتاب و کتاب‌خوانی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل از افتتاح دو ایستگاه مطالعه دیگر در استانداری و دیگری ویژه خواهران در مصلای اردبیل خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها زمینه‌ای مساعد فراهم آید تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی روز‌به‌روز با کیفیت بهتر توسعه پیدا کند.

دبیر یادآور شد: انسان‌ها در مسیر پیشرفت، نیازمند دانایی و هوشمندی هستند و کشور ما با وجود امکانات خدادادی و بهره‌مندی از هوش سرشار منابع انسانی باید با توسعه نهادهای فرهنگی و ترویج تفکر کتاب‌خوانی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه در مسیر اعتلای روزافزون گام بردارد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش همگانی به یقین شاهد افزایش سهم سرانه مطالعه خواهیم بود که این امر می‌تواند یکی از شاخصه‌های اصلی در توسعه دانایی‌محوری در جامعه باشد.

دبیر گفت: توسعه این مراکز براساس آموزه‌های دینی و اعتقادی باید افزایش یابد، چراکه همواره تمدن اسلامی نقش بسیار بزرگ و بی‌بدیل در حوزه‌های مختلف عملی داشته و بسیاری از آثار علمی مسلمانان توسط غربی‌ها ترجمه و مورد استفاده آنها قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تقویت و توسعه روزافزون فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، زمینه و بستری فراهم آید تا روزبه‌روز حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت اعتلای روزافزون کشورمان حرکت کند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول