اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی

چهارمین ایستگاه مطالعه در استانداری اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: چهارمین ایستگاه مطالعه استان اردبیل در محل ساختمان استانداری اردبیل با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی شد.

چهارمین ایستگاه مطالعه در استانداری اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین رونمایی از سازه این ایستگاه که عصر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار و جمعی از کارکنان در نمازخانه استانداری برگزار شد، مشاور استاندار و رابط ائمه جمعه و جماعات استان با اشاره به تأکید دین مبین اسلام برای فراگیری علم اظهار داشت: بالا بردن آگاهی و معرفت در جامعه و دستیابی به این اهداف بلند در گرو نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در خانواده و جامعه است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ادامه داد: کتاب از جمله ارزشمندترین ابزارهایی است که سرمایه‌های مهم معنوی را از گذشته‌های بسیار دور برای ما به ارمغان آورده، به گونه‌ای که حضرات ائمه معصومین (علیهم‌السلام) نیز معارف بی‌بدیلی را از این طریق برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را با روشنگری و تبیین مسایل حقیقی، ترویج و تبلیغ کنیم به یقین جامعه ما به سمت دانایی‌محوری که جزو اهداف برنامه پنجم توسعه و گفتمان انقلاب اسلامی است، دست می‌یابیم.

حسنی به پیشرفت‌های روزافزون علم و پژوهش در دنیا و ضرورت مجهز شدن به علم و فنون جدید اشاره و تصریح کرد:‌ کشور ما اگر امروز سرآمد بر این حوزه است به دلیل پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی است که توانسته است در ردیف کشورهای در حال توسعه علم و فناوری‌های جدید قرار گیرد که برای صیانت از این عرصه باید آموخته‌ها و آموزه‌های افراد جامعه را ارتقا داد.

این مسئول اضافه کرد: ما امروز در سنگر علم و آگاهی بیش از هر زمان دیگر به بصیرت‌افزایی و همچنین گرایش به سیرت و صورت نیک در اندیشه و گفتار نیاز داریم که این در سرشت ایرانیان به ودیعه گذاشته شده است.

وی، مکتب اسلام را مکتب ارزش‌گذار به علم، فرهنگ، ادب و هنر توصیف کرد و افزود: اگر به این مسئله واقف باشیم که قرآن کریم با محوریت و موضوع علم بر آخرین فرستاده حق نازل شده، به خوبی در می‌یابیم که جایگاه علم و ادب چقدر والاتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز هدف از توسعه ایستگاه‌های مطالعه را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم عنوان کرد.

صادق فرهمند امین بیان داشت: پیش از این، سه ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه اردبیل، مصلی و... راه‌اندازی شده است.

وی ابراز داشت: به سرعت در حال تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه هستیم که قرار است در بانک‌ها و مجموعه‌هایی که پرتردد به حساب می‌آیند، این ایستگاه‌ها با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی راه‌اندازی شود.

فرهمند امین در پایان اذعان داشت: قطعاً مردم در این حرکت یاریگر ما بوده و خود کتاب‌هایی که مورد نیازشان نیست و یا از مطالعه آن فارغ شدند در اختیار ما قرار می‌دهند تا در این ایستگاه‌ها از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول