اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نبود کمربندی تهدیدی برای مردم نرماشیر

خبرگزاری فارس: روزانه 800 خودروی سنگین از مرکز شهر نرماشیر عبور می‌کند و تاکنون برای احداث جاده کمربندی فقط طرح مطالعاتی صورت گرفته است.

نبود کمربندی تهدیدی برای مردم نرماشیر

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، جاده ترانزیتی مرکز کشور به بندر چابهار و همچنین استان سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه شرقی ایران از مرکز شهر نرماشیر عبور می‌کند که امنیت جانی و روانی شهروندان را تهدید می کند.

محمود سام‌نژاد فرماندار نرماشیر در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر با بیان اینکه این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، حلقه اتصال جنوب شرق به مرکز کشور است، اظهار داشت: جاده‌ای که از مرکز نرماشیر می‌گذرد یک شاهراه بین‌المللی است و روزانه مبادلات زیادی از طریق این جاده صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: به علت نبود کمربندی تردد ماشین‌های سنگین از داخل شهر صورت می‌گیرد و این امر تهدیدی برای سلامتی شهروندان و همچنین تخریب آسفالت شهر شده است.

فرماندار نرماشیر با بیان اینکه احداث کمربندی در نرماشیر منوط به انجام کار کارشناسی است، ادامه داد: جاده کمربندی در مسیر تردد قرار دارد و می‎تواند، محور توسعه باشد، لذا همه جوانب باید سنجیده شود.

سام‌نژاد افزود: با توجه به انعکاس این معضل به اداره کل راه و شهرسازی و مساعدت استاندار کرمان تنها توانستیم، اعتباری برای بهسازی و روکش آسفالت مرکز شهر بگیریم و برای احداث کمربندی باید همچنان منتظر اعتبار باشیم.

 عبور روزانه 800 خودرو از مرکز شهر

اکبر ساجدی شهردار نرماشیر در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه روزانه 800 خودروی سنگین از مرکز شهر عبور می‌کند و در شمال نرماشیر هم می‌توان، جاده کمربندی را احداث کرد، اما تاکنون اعتباری برای این امر در نظر گرفته نشده است.

ساجدی افزود: طرح مطالعاتی احداث جاده کمربندی از سوی اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است و در آینده از ورودی روستای وکیل‌آباد تا بعد از روستای ضیاءآباد جاده کمربندی احداث می‌شود.

شهردار نرماشیر تاکید کرد: ورود زیاد کامیون و دیگر خودروهای سنگین از مرکز نرماشیر سبب ایجاد هزینه‌های زیادی به شهرداری شده است.

 آلودگی صوتی یکی دیگر از معضلات نرماشیر

رضا ترک‌آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر نرماشیر با بیان اینکه گزارش‌های بسیاری از مردم مبنی بر آلودگی صوتی خودروهای سنگین به شورای شهر ارسال شده است، گفت: امروز صحبت کردن از آلودگی صوتی و صدای بوق ماشین‌های سنگین در بین شهروندان نرماشیری زیاد به گوش می‌رسد و باید نسبت به این خواسته به حق شهروندان توجه شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آلودگی صوتی ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین به مرکز شهر برای شهروندان خطرآفرین است و هر از چند گاهی شاهد حوادثی تلخ هستیم.

انتهای پیام/80026/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول