اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد مطرح شد

اختصاص 21 درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل و ترافیک

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص 21 درصدی بودجه شهرداری مشهد به این حوزه خبر داد.

اختصاص 21 درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل و ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در دویست و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بودجه سال 92 حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد مجموع اعتبار جاری و عمرانی شهرداری مشهد در سال 92 را 48 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبار برنامه حمل و نقل عمومی 6 هزار و 993 میلیارد ریال، برنامه شبکه معابر شهری 2 هزار و 87 میلیارد ریال و برنامه ترافیک شهری یک‌هزار و 270 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که جمعا 10 هزار و 350 میلیارد ریال است.

غلامرضا زعیمی در ارتباط با محل درآمدهای شهرداری اظهار کرد: درآمدهای شهرداری از محل عوارض حذف پارکینگ‌ها در سال 90 ، 23 میلیارد تومان و در سال 92، 47 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که می‌بایست این درآمد‌ها در حوزه ساخت پارکینگ هزینه شود.

وی در ادامه در مورد برنامه‌های حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات حمل و نقل کمک‌هایی به اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، خدمات حمل و نقل ریلی و حمل‌‌ و‌ بار تخصیص پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد امور شبکه سواره‌رو و امور شبکه پیاده‌رو را از سری برنامه‌های شبکه معابر شهری عنوان کرد و ادامه داد: هدایت و کنترل ترافیک و احداث و تکمیل تقاطع‌ها و گذرگاه‌های شهری نیز از سری برنامه‌های ترافیک شهری است.

وی با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای سرعت‌گاه‌ها در سطح شهر مشهد مقدس تصریح کرد: تعداد سرعتگاه‌ها در سطح شهر به‌ویژه در خیابان‌های اصلی بسیار زیاد بوده که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان شده است بنابراین باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

زعیمی متذکر شد: مجموع اعتبار لازم برای مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد 57 هزار میلیارد ریال و همچنین طراحی و نظارت بر امور فنی و مهندسی ترافیک 20 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در خاتمه در ارتباط با کمک شهرداری به سازمان تاکسیرانی گفت: مجموع اعتبار عمرانی 31 میلیارد ریال است که از این رقم 26.5 میلیارد ریال آن مربوط به سامانه پرداخت الکترونیک کرایه، 815 میلیون ریال هزینه پشتیبانی و 3 میلیارد ریال هزینه احداث ایستگاه‌های تاکسیرانی است.

در پایان مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون پیشنهادها و جانمایی و تغییر اولویت‌های تخصیص اعتبارات بودجه و ترافیک شهرداری به تایید و تصویب کمیسیون برسد.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول