اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رسانه ملی چیزی برای ارائه به خواص ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رسانه ملی دانشگاهی عمومی است که برای خواص نیازمند به مطالعه، چیزی برای ارائه ندارد.

رسانه ملی چیزی برای ارائه به خواص ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل در جمع کتابداران شهرستان با ابراز تأسف از عدم علاقه‌مندی جوانان به کتاب و مطالعه اظهار داشت: علاقه افراطی به استراحت و تفریح و بی‌اعتنایی نسبت به کتاب و مطالعه یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که در نسل جوان کنونی به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که رسانه ملی یک دانشگاه است، گفت: در این میان برخی علاقه‌مند به آموزش از طریق رسانه ملی هستند، اما باید توجه داشت رسانه ملی دانشگاهی عمومی است که برای خواص که نیاز به مطالعه دارند، چیزی برای ارائه ندارد.

به گفته وی، باید فرهنگ مطالعه را در وجود فرزندان خود نهادینه کنیم تا بتوانیم مانع از دل‌بستگی آنان به سرگرمی‌های کاذب و بی‌فایده شویم و لذت کتاب‌خوانی را به آنان بچشانیم.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، علاقه‌مندی مردم به مطالعه را یکی از راه کارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: مطالعه باید به گونه‌ای باشد که دل‌ها و اذهان به آن معطوف بوده و فقدان آن در زندگی افراد جامعه محسوس باشد.

وی همچنین از هدفمند کردن مطالعه به عنوان یکی از راه کارهای ترویج فرهنگ در جامعه نام برد و گفت: در صورت هدفمندی مطالعه در جامعه جذب مخاطب برای مطالعه به صورت طبیعی صورت می‌گیرد.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تربیت نیروهایی برای مشاوره مطالعه در جهت توانمندی کتابخانه‌ها، خلاصه‌نویسی کتاب‌ها برای رغبت و علاقه‌مندی به مطالعه، معرفی مؤلفان و نقد کتاب‌های آنان در محل کتابخانه‌ها و ایجاد رغبت به مطالعه توسط متولیان و فعالان در عرصه کتاب را از جمله راه کارهای مهم هدفمندی مطالعه در جامعه برای ترویج فرهنگ مطالعه برشمرد.

شاه فضل عدم مطالعه نزد فعالان در عرصه کتاب و مطالعه را یکی از مشکلات این بخش دانست و بر روزانه حداقل 30 دقیقه مطالعه توسط فعالان در این عرصه تأکید کرد. 

وی با بیان اینکه تمام مسیرهای رشد و توسعه منتهی به مطالعه است متذکر شد: اگر کشوری اهل مطالعه نباشد، نمی‌تواند در مسیر پیشرفت قرار داشته باشد.

انتهای پیام/2406/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول