اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

رسانه‎ها کلیدی‌ترین عناصر اطلاع‎رسانی در مدیریت بحران هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نقش رسانه‎ها در تمام مراحل مدیریت بحران به عنوان نقشی کلیدی باید مورد توجه برنامه‎ریزان این عرصه قرار گیرد.

رسانه‎ها کلیدی‌ترین عناصر اطلاع‎رسانی در مدیریت بحران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی استان گلستان اظهار داشت: اولویت برنامه‎ریزی برای استفاده از قابلیت رسانه‎های جمعی باید در حوزه پیشگیری و با رویکرد آموزش و اطلاع‎رسانی باشد.

به گفته وی اطلاع‎رسانی به افکار عمومی با تهیه برنامه‎های مستند، نشست‎های تخصصی، برنامه‎های آموزشی و ایجاد ارتباط نزدیک‎تر با مردم میسر خواهد بود.

رسانه‎ها می‎توانند هدایتگر مدیریت بحران باشند

این مسئول خاطرنشان کرد: کارکرد درست و با برنامه رسانه‎ها می‎تواند به عنوان یک هدایتگر، مدیریت بحران را به سمت نقش‎آفرینی نافذ و موثر رهنمون سازد.

سمیعی با اشاره به کارکرد رسانه‎ها در حین بحران ادامه داد: در این وضعیت رسانه‎ها هم می‎توانند به مدیریت بحران کمک کنند و هم اینکه می‎توانند با کارکرد نادرست باری بر دوش این بخش باشند.

وی تصریح کرد:‌ برای رسانه‎ها به ویژه مرحله حین بحران باید برنامه داشت و باید وظایف آنان در چارچوب دستورالعملی باشد که کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی تدوین کرده است.

رسانه‎ها در مرحله بازسازی بیانگر نقاط ضعف و قوت مدیریت بحران باشند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یادآور شد: در تهیه این دستورالعمل علاوه بر نظرات مدیران و نمایندگان دستگاه‎های اجرایی باید از نظرات اصحاب رسانه نیز سود برد.

سمیعی تصریح کرد:‌ در مرحله بازسازی نیز باید رسانه‎ها ضمن بررسی اقدامات انجام گرفته، نقاط ضعف و قوت موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و عملیات‎های امدادی را اطلاع‎رسانی کنند تا بتوان با تکیه بر نقاط قوت و رفع نواقص مسیر را برای پیشبرد بهتر مدیریت امور مهیا ساخت.

تهیه بانک اطلاعات از افراد صاحب‌نظر در حوزه مدیریت بحران استان

وی با اشاره به پیشنهادات اداره کل مدیریت بحران استان به کارگروه آموزشی افزود: این کارگروه باید بانک اطلاعاتی از اسامی متخصصان و کارشناسان صاحب‎نظر در سطح استانی و ملی مهیا سازد تا از نظرات کارشناسی آنان در چرخه مدیریت بحران استفاده کند.

این مسئول یادآور شد: کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی در جلسه بعدی برنامه‌ریزی کند تا دستورالعمل این کارگروه به شکل power point تهیه شود و با حضور اعضا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

حضور رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی

به گفته وی در ترکیب اعضا نیز با توجه به ماهیت این کارگروه بهتر است نمایندگانی از رسانه‎های مکتوب و خبرگزاری‎ها نیز حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگانی از رسانه‎های مکتوب و خبرگزاری‎ها می‎تواند به غنای کارگروه و عملکردی منطبق با واقعیت در عرصه مدیریت بحران کمک کند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول