اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سرای روزنامه‌نگاران قزوین:

دوره‌های تخصصی خبرنگاری در سرای روزنامه‌نگاران قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران که در سرای روزنامه‌نگاران قزوین برگزار می‌شود، ارتقای کیفیت روزنامه‌نگاری در این استان را به دنبال خواهد داشت.

دوره‌های تخصصی خبرنگاری در سرای روزنامه‌نگاران قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی علی محمدی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: در تمام دنیا مطبوعات و رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌نگاران معمولا پاتوق‌هایی را برای دور هم جمع شدن و تبادل نظر با یکدیگر دارند.

وی افزود: در کشورهای مترقی دنیا این موضوع در حد ایده‌آل محقق شده است البته به این معنی نیست که کشور ایران از دارا بودن چنین محفل‌هایی برای روزنامه‌نگاران بی‌‌بهره است.

این مسئول اضافه کرد: در ایران نیز تشکل‌هایی مانند انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، انجمن مدیران و روزنامه‌نگاران و خانه‌های مطبوعات طی سال‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز فعالیت می‌کنند.

مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین ادامه داد: اما از آنجایی که تمام این مجموعه‌ها در قالب تشکل فعالیت می‌کردند بیشتر به مباحث صنفی مرتبط با مطبوعات و رسانه‌ها می‌پرداختند و مباحث تخصصی و علمی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران کم‌تر مدنظر قرار می‌گرفت.

علی محمدی افزود: لذا احداث مکانی تحت عنوان «سرای روزنامه‌‌نگاران» در این شرایط موضوعی جدی و ضروری به نظر می‌رسید که به همت مسئولان امر در استان‌های کشور در حال راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین نیز طی ماه‌های اخیر این سرا به بهره‌برداری رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مسئول عنوان کرد: سرای روزنامه‌‌نگاران استان قزوین قطع یقین محلی برای گردهم آیی، بررسی و پیگیری امور فنی و تخصصی مربوط به این قشر از اقشار جامعه خواهد بود.

به گفته مسئول سرای‌ روزنامه‌نگاران استان قزوین، این سرا مکان مناسبی برای تبادل افکار فعالان رسانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آسیب‌شناسی مشکلات تخصصی و اقدام برای رفع آن ها است.

علی محمدی با اشاره به اهداف تشکیل سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین، تصریح کرد: ارتقای سطح توانمندی فعالان رسانه، ایجاد کارگروه‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های تخصصی و فنی، انتقال تجربه در حوزه رسانه‌ها، تلاش برای افزایش دانش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از مهم‌ترین اهداف تشکیل سرای روزنامه‌نگاران در استان قزوین است.

وی به تشکیل باشگاه‌های تخصصی در سرای روزنامه‌نگاران استان اشاره کرد و گفت: سعی داریم در سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین فضایی صمیمی برای گفت‌‌‌و‌گو، تبادل نظر و تشریک مساعی خبرنگاران فراهم شود، لذا تشکیل کمیته‌های تخصصی در دستور کار این سرا قرار گرفته است.

این مسئول افزود: راه‌اندازی باشگاه‌های عکاسان، روزنامه‌نگاران هنرمند، اقتصادی، ورزشی و طنز نویس برای ایجاد فضایی تخصصی در این سرا پیش‌بینی شده که با حضور خبرنگاران علاقه‌مند شکل خواهد گرفت.

مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین از برگزاری گردهمایی مدیران رسانه‌های این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با تشکیل کمیته‌های رسانه‌‌های مکتوب، رسانه‌های مجازی، دیجیتال و تصویر و عکس از دیدگاه‌های صاحب نظران و متخصصان این حوزه‌ها نیز برای ارتقای کیفیت روزنامه‌نگاری در استان استفاده خواهیم کرد.

علی محمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در این سرا بیان کرد: حمایت از فعالیت‌‌های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین است که در راستای تحقق این امر از تمام روزنامه‌نگارانی که کارهای تحقیقاتی انجام دهند حمایت خواهیم کرد تا این موضوع بتواند به کیفی‌‌سازی فعالیت رسانه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کارهای آموزشی به زودی نخستین کارگاه آموزشی و تخصصی ویراستاری با حضور استادان مطرح این رشته در قزوین برگزار خواهد شد، گفت: به تدریج در سایر رشته‌های مورد نیاز خبرنگاران از جمله تکنیک‌‌های مصاحبه، ویراستاری، یادداشت نویسی، تیتر، گزارش نویسی نیز طی دوره‌های جداگانه در این سرا برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: به کسانی که در دوره‌های تخصصی سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین شرکت کنند گواهینامه پایان دوره معتبر از سوی دانشکده خبر ارایه می‌‌‌شود.

مسئول سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین از آغاز ثبت نام از روزنامه‌نگاران علاقه‌مند در این سرا خبر داد و گفت: تمام علاقه‌مندان عضویت در سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین می‌توانند با ارایه دو قطعه عکس و رونوشت از کارت ملی، کارت خبرنگاری و معرفی‌نامه رسانه‌ای که در آن فعالیت دارند به صورت رایگان در سرای روزنامه‌نگاران عضو شوند و از خدمات این سرا استفاده کنند.

علی محمدی گفت: عضویت روزنامه‌نگاران در این سرا به صورت رسمی و غیررسمی خواهد بود و خدمات تخصصی این سرا برای افراد عضو به صورت رایگان و غیر عضو با پرداخت هزینه خواهد بود.

انتهای پیام/77001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول