اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

چرا باید بین قزوین با سایر استان‌ها تبعیض اعمال شود/ اجرای ماده قانونی 123 حق مردم آبیک

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقسیمات کشوری در استان قزوین گفت: چرا باید در خصوص تقسیمات کشوری بین این استان با سایر استان‌های کشور تبعیض اعمال شود.

چرا باید بین قزوین با سایر استان‌ها تبعیض اعمال شود/ اجرای ماده قانونی 123 حق مردم آبیک

داود محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک با بیان اینکه اجرا شدن ماده قانونی 123 حق مردم آبیک است، اظهار داشت: در خصوص نادیده گرفتن مفاد ماده قانونی 123 قانون پنجم توسعه در صحن علنی مجلس تذکر لازم داده شده است.

وی افزود: با توجه به قوانین روشن و شفافی که در خصوص عوارض آلایندگی داریم چرا نباید به آلایندگی شرکت سیمان رسیدگی شود.

این مسئول ادامه داد: در تذکر صحن علنی مجلس این مطلب ارائه شده که چرا مردم شریف و نجیب آبیک باید سال‌ها در رنج و عذاب باشند و چرا حقوق ضایع شده مردم ولایتمدار این شهرستان احقاق نمی‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشترین آلایندگی شرکت سیمان متوجه آبیک است و مسیر باد در جهتی قرار دارد که مردم این شهر بیشتر از آلودگی متضرر می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: در نخستین نطق در مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص آلایندگی شرکت سیمان تذکر لازم داده شده و همچنین با رئیس سازمان محیط زیست کشور مکاتبه هم انجام شده است و درصدد هستیم با ایشان ملاقات حضوری هم داشته باشیم.

وی بیان داشت: در ملاقات‌ها مردم، شوراهای اسلامی شهر آبیک، معتمدین و بزرگان این شهرستان، نسبت به آلایندگی شرکت سیمان گزارش و اعتراض داشته‌اند که خواستار رفع آلایندگی شرکت سیمان شده‌اند.

این مسئول در خصوص افزایش ظرفیت شرکت سیمان اذعان داشت: در افزایش ظرفیت شرکت سیمان، باید مسائل زیست محیطی لحاظ و رعایت شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر دیگری که به تازگی در صحن علنی مجلس مطرح کردم راجع به اجرا شدن تقسیمات کشوری در استان قزوین بود که مگر ما در خصوص تقسیمات کشوری چند قانون در کشور داریم و چرا باید بین استان قزوین با سایر استان‌های کشور تبعیض اعمال شود.

محمدی ادامه داد: امروز شهر محمدیه با 250 هزار نفر جمعیت، اقبالیه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت و بخش‌های الموت شرقی و غربی، طارم سفلی و کوهین با توجه به پراکندگی شدید و بعد مسافت روستاها استحقاق ارتقا به شهرستان را دارند.

وی تصریح کرد: روستاهای محمودآباد نمونه، آقابابا، چوبیندر، نصرت‌آباد، شیراصفهان، مشعلدار، پیریوسفیان، حصارخروان، زیاران، قشلاق و ناصرآباد(میرپنجی) باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و توسعه یابند و به طور کلی روستاهای بالای سه هزار و 500 نفر استان قزوین باید طبق قانون به شهر تبدیل شوند.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه در زمینه موارد مذکور استانداری قزوین اقدامات کارشناسی لازم را به عمل آورده بنابراین رئیس جمهور، معاون اول ایشان و وزیر کشور باید طبق ملاقات‌های حضوری انجام شده دستورات مساعد را صادر کرده و در عملی کردن وعده‌های خود سرعت ببخشند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول